Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Curaçao XVIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Curaçao XVIII

Ongeveer halverwege denk ik. Niet de beste foto maar toch even een waarschuwing: de steenvis...volgens mijn bronnen de giftigste vis ter wereld, 14 stekels, sterk neurotoxine,...
    Eén van de redenen waarom ik nooit zonder schoeisel het water in ga of direct plat op de buik het water in. Iedereen heeft een bijna aangeboren schrik voor haaien maar deze is véél gevaarlijker...

D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Re: Curaçao XVIII

beangstigende opname (door de tekst)
    en in China eten ze die beesten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Behoorlijke foto, Eric.
      Maar ik heb m'n twijfels of dit wel een steenvis is hoor. Ik vermoed eerder een schorpioenvis. Steenvis heeft geen "baard"
      Correct me if I'm wrong.

greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

Comment

Cheeta,

ik ben geen zeedierenkenner, alleen maar een amateurnatuurfotograaf die af en toe eens snorkelt op vakantie en dan probeer ik wat mooie foto's mee naar huis te brengen. Voor determinatie ben ik aangewezen op internet en blijkbaar bestaat er nogal wat verwarring tussen beiden soorten (steenvissen en schorpioenvissen). Ik heb nog eens "gegoogled" en denk dat je gelijk hebt, de echte steenvis zou er nog iets plomper uitzien en zijn bek staat bijna helemaal verticaal. Dit zou dus een bebaarde schorpioenvis moeten zijn.

Bedankt voor de correctie,

Grt, Eric
        Flickr - JAlbum

Comment

Gaaf hoor, zag deze ook een aantal keer in Curacao, op een vrij korte afstand van allerlei mensen. Als je zoekt naar vissen dan zie je deze wel maar anders niet, hij is erg goed gecamoufleerd. Hij staat er in ieder geval mooi scherp op
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
            Cheeta,

ik ben geen zeedierenkenner, alleen maar een amateurnatuurfotograaf die af en toe eens snorkelt op vakantie en dan probeer ik wat mooie foto's mee naar huis te brengen. Voor determinatie ben ik aangewezen op internet en blijkbaar bestaat er nogal wat verwarring tussen beiden soorten (steenvissen en schorpioenvissen).
            Grt, Eric
            M'n opmerking was enkel goed bedoeld hoor, no worries
            Dit is eigenlijk een spontane reactie van mij ... waarschijnlijk normaal na ruim 20 jaar duiken.

greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
              M'n opmerking was enkel goed bedoeld hoor, no worries
              Dit is eigenlijk een spontane reactie van mij ... waarschijnlijk normaal na ruim 20 jaar duiken.

greetz
              Cheeta
              Ok, dan weet ik waar ik moet zijn als ik nog eens twijfel over een soort
              Flickr - JAlbum

Comment

Knappe foto Eric, ondanks de indrukwekkende camou-kleuren heb je deze toch weeral mooi kunnen platen

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Deze "rare snuiter" heb je hier ook weer heel mooi op het plaatje kunnen zetten!
                  Grt. Jef

Comment

Working...
                  X