Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pad onderwater

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pad onderwater

Nou ja, half onderwater. Vanaf half maart ga ik altijd zo'n beetje elke dag kijken hoe ver het staat met de padden. Het hoogtepunt van de aanwezigheid en activiteit is vaak heel kort. Vandaag was er in een van de duinmeertjes al veel activiteit. De meeste padden waren al bezig om hun eisnoeren af te zetten. Er zijn altijd nog wat mannetjes die geen vrouwtje hebben, deze werd wel heel wanhopig en greep mijn vinger en camera vast zoals hij bij een vrouwtje in de amplexhouding doet. Waarom weet ik niet, maar deze dieren intrigeren mij enorm. Vandaar dat ik er weer een grote serie van hoop te maken.

Deze foto komt erg dichtbij een foto die ik al een tijd in mijn gedachten heb. half onder, half bovenwater met de leefomgeving boven en onder water duidelijk in beeld. Door het vele licht was boven en onder water goed belicht, maar zit zijn rechteroog in de schaduw. Nou is deze nog lang niet naar tevredenheid maar wel een begin. Morgen hoop ik ze weer te fotograferen maar dan met de groothoeklens en laarzen aan, nu had ik toch weer natte voeten gehaald

canon powershot g11+canon wp-dc34
    f5
    1.640e
    iso 200
    Last edited by Soeki Wan; 28 maart 2011, 19:35.
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Re: Pad onderwater

Met zulke foto zou ik al zeer tevreden ijn hoor! Ik vind hem echt wel speciaal vanuit dit standpunt (half onder/half boven water) Ook goed scherp op de oogjes en mooie kleuren! Ook de mooie omgeving is goed te zien in de BG!
    Grt. Jef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
      Met zulke foto zou ik al zeer tevreden ijn hoor! Ik vind hem echt wel speciaal vanuit dit standpunt (half onder/half boven water) Ook goed scherp op de oogjes en mooie kleuren! Ook de mooie omgeving is goed te zien in de BG!
      Grt. Jef
      1+ zou hier zeer tevreden mee zijn
      nikon stuff

Comment

vind het erg goed hoor

Comment

Ik vind het een zeer geslaagd beeld.

Als dit nog niet aan je verwachtingen voldoe, wacht ik vol ongeduld naar de vervolg foto's.

Comment

Knap hoor
            Flickr

Comment

Interessante benadering, maar ik kan je wel volgen i.v.m. je uitleg, foto kan inderdaad beter maar je bent in ieder geval zeer goed op weg

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

We kijken uit naar wat jij de betere vind, maar ik kan deze in ieder geval al wel waarderen. Prachtig geslaagd beeld in de leefwereld van de pad boven en onder water. knap idee en goed uitgevoerd.
                Nu heb je wel een verwachting gecreert hé
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Bedankt voor de reacties!

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                  Nu heb je wel een verwachting gecreert hé
                  Ja
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Creatief idee, uitvoering kan beter
                    Ik kijk uit naar de volgende
                    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Working...
                    X