Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slechtvalk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: slechtvalk

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht

Maakt toch helemaal niets uit hoe die foto tot stand is gekomen?
    Dat meen je hopelijk niet!

Ik veronderstel dat je opmerking gaat over het al dan niet fotograferen van getrainde dieren. Maakt dat uit of niet?

Ik ben van mening dat het uitmaakt. Als je een dergelijke foto maakt dan moet je daar ook eerlijk en duidelijk over durven zijn (goed gedaan dus van de topic starter).

Over het algemeen ligt dit soort zaken gevoelig in de natuurfotografie.
    De winnende inzending van de BBC wildlife competition in 2009 toont een wolf die over een hekje springt (je kent de foto waarschijnlijk wel). Achteraf bleek dat de wolf waarschijnlijk getraind was, en werd de winnaar gediskwalificeerd. Bij de jury speelde de 'echtheid' van de foto dus een grote rol, dingen in scène zetten was niet acceptabel.
    Ook bij de jou bekende Bond Verantwoorde Natuurfotografie (BVNF) valt het fotograferen van gevangen of getrainde dieren buiten het werkveld.

Toch niets om te snel over te gaan als je echt voor natuurfotografie kiest.

Groeten,
    Jeroen
    http://www.jvermeulen.be

Comment

Dit bedoel ik juist.... Een roofvogelshow ok, maar er zijn grenzen, en zeker als "natuurfotograaf" moet je een andere ingesteldheid hebben!!!
      Sommige beelden grenzen aan het ongeloofelijke....
      Ook aan de macro liefhebbers.... Welke waanzinnige (echte) verhalen ik al heb gehoord......Frigoboxen met vlinders in ??? Thuis op een grasspriet zetten en dan????
      Tot ze in de club hun foto's tentoonstellen en iemand hun ontmaskerd!
      Al meegemaakt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjieken
        ....... lees eens mijn topic of dat van Sieg!!!
        Welk Topic bedoel je Tjieken ?

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Vind dit een zeer mooie foto...
          Heb nog meegemaakt dat ze ingezet werden in loodsen in het havengebied om er de duiven uit te halen.

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
            Dat meen je hopelijk niet!

Ik veronderstel dat je opmerking gaat over het al dan niet fotograferen van getrainde dieren. Maakt dat uit of niet?

Ik ben van mening dat het uitmaakt. Als je een dergelijke foto maakt dan moet je daar ook eerlijk en duidelijk over durven zijn (goed gedaan dus van de topic starter).

Over het algemeen ligt dit soort zaken gevoelig in de natuurfotografie.
            De winnende inzending van de BBC wildlife competition in 2009 toont een wolf die over een hekje springt (je kent de foto waarschijnlijk wel). Achteraf bleek dat de wolf waarschijnlijk getraind was, en werd de winnaar gediskwalificeerd. Bij de jury speelde de 'echtheid' van de foto dus een grote rol, dingen in scène zetten was niet acceptabel.
            Ook bij de jou bekende Bond Verantwoorde Natuurfotografie (BVNF) valt het fotograferen van gevangen of getrainde dieren buiten het werkveld.

Toch niets om te snel over te gaan als je echt voor natuurfotografie kiest.

Groeten,
            Jeroen
            Ik volg je helemaal Jeroen, maar ik denk dat het niet echt afbreuk doet aan de foto. Die foto van de wolf is volgens mij nog altijd een zeer knap beeld, maar de poster moet eerlijk zijn over hoe de foto tot stand is gekomen.
            Hier is de poster daar eerlijk over en ik vind het een knap beeld, of die nu in het wild gefotografeerd is of niet.
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

@tjieken,
              Hou het aub bij een beoordeling van de foto die hier gepost is.
              In jouw replies gaat het eerder over een reactie op een persoon. Dit doet hier helemaal niet terzake en je replies worden daarom verwijderd.

Comment

proficiat met uw HOF!!!
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Ontdekt in de HoF, prachtplaatje, staat daar terecht
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

Comment

Proficiat met je terechte en welverdiende HOF-plaats!
                    Grt. Jef

Comment

Deze had ik verwacht in de HOF,
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Van harte gefeliciteerd...
                        Dubbel en dik verdiend :

Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Deze knappe plaat gezien in de HOF ! Proficiat !
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

Comment

Gefeliciteerd met je HOF plaats, zeer mooi belichte plaat

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

In de hof waar hij verdiend staat...na zoveel heisa....Poehh...
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Beste leden,

Allereerst mooie plaat!

Toch maar even reageren...Why not!

Voor mij is het fotograferen van dieren in de dierentuin, roofvogelshows, vlindertuinen etc. etc. een prima leerschool om te werken aan je belichting, compositie etc. etc.
                                Zonder de dieren te storen (want ze zijn toch al gewend aan hordes mensen) zo heb je alle tijd om te oefenen! Meneer Panter, zal niet ver weg kunnen om zich te verschuilen, en als je bent vergeten een CF kaart in je camera te plaatsen dan vraag je aan de valkenier of hij zijn prachtige slechtvalk nogmaals laat "poseren" op de met mos en paddestoel beklede boomstronk. En mocht de plaat dan nog niet bevallen dan kan je altijd nog een opgezette vlinder ergens op de boomstronk prikken om de plaat nog mooier te maken (wel ff opletten dat je de speldenkonop niet ziet zitten, en vergeet je dat wel, Photoshop heeft zo'n klein gummetje).

Begrijp mij dus niet verkeerd, ik heb totaal niets tegen al deze vormen van fotografie.

Ook vind ik dat foto's die op deze manier tot stand gekomen zijn de waardering kunnen krijgen om opgenomen te worden in de HOF, daar gaat het namelijk om de foto!

En ik hoop dat fotografen heel veel oefenen op vogelshows, en dierenparken etc. (doe ikzelf ook). Want op die manier wordt de natuur ontlast! Ga je dan de echte natuur in om te fotograferen, dan zal je er snel achter komen dat van alle opgedane kennis in dierenpark en vogelshow nog maar louter de technische kennis overblijft!
                                De natuur zal in haar snelheid en behoedzaamheid en slimheid snel afrekenen met mensen die op een middag "vogelshow"met enkele tientallen leuke platen thuiskomen en op die manier wellicht de rust, het geduld en de passie van echte natuurfotografie zijn kwijtgeraakt!

Fotografie in de echte natuur of fotografie in het park, volliere of vogelshow, voor mij beide acceptabel maar wel een wereld van verschil!
                                En ik zie nou eenmaal liever een iets onscherpe aktiefoto van een buizerd die zich op een muis stort in de "wilde" natuur dan een geweldig uitgelichte foto van een slechtvalk met duif in de poot op een bemost stronkje......maar dat is puur persoonlijk.

Ere aan wie ere toekomt, noem natuurfotografie ook de fotografie in de "wilde" natuur, en noem die andere vorm van fotografie "etalage" fotografie ofzo.

En lieve mensen, laten wij elkaars meningen respecteren, het eens zijn of oneens....dat maakt niet uit. Maar we zijn hier allen volwassen mensen, die op volwassen manier over hun meningsverschillen kunnen discussieren. Echter Laait de woede en het onbegrip vaak zo op dat ik mij afvraag waarom!

Ik kom hier voor mijn plezier!....jullie ook?

Groet uit de Voerstreek.
                                Last edited by jcaelen; 2 april 2011, 12:24.

Comment

Working...
                                X