Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwever

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwever

Deze namiddag deze meeuw in de vlucht kunnen vastleggen. Ik ga het toch maar eens riskeren om deze in SC te plaatsen. Ik zal wel horen wat jullie ervan vinden. of Het mag allemaal.
    Grt. Jef

Update: wat opgelicht en een beetje minder contrast. Hopelijk iets beter?

Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 370,00 mm (EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM)
    Shutter Speed: 1/3200 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/3
    Last edited by Hofie; 16 maart 2011, 00:25. Reden: update geplaatst

Re: Zwever

Ik vind het wel iets hebben!
    Misschien een klein stukje rechts afhalen zodat hij echt een diagonale lijn over de foto maakt... (maar das persoonlijke smaak he)
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

De pose van de meeuw is op zich wel mooi.
      Maar.....
      Er zit behoorlijk wat ruis op de foto en ik zou hem wel wat oplichten....
      Blijkbaar is er in de nabewerking iets fout gelopen... Witbalans..????
      Alleszins een verdienstelijke poging!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
        De pose van de meeuw is op zich wel mooi.
        Maar.....
        Er zit behoorlijk wat ruis op de foto en ik zou hem wel wat oplichten....
        Blijkbaar is er in de nabewerking iets fout gelopen... Witbalans..????
        Alleszins een verdienstelijke poging!
        Inderdaad, ik heb deze foto eens op een ander scherm bekeken en jij hebt helemaal gelijk. Ik bekijk normaal mijn foto's op een LG LCD Monitor, maar die laat blijkbaar de onvolkomenheden in mijn foto's minder duidelijk zien. Die ruis zal wel door de crop komen (weeral dezelfde fout gemaakt). Misschien heb ik ook een beetje teveel het contrast verhoogd. Nu vind ik zelf de kwaliteit van deze foto ook niet meer SC-waardig hoor! Dus, in het vervolg zal ik wel terug een niveautje zakken.
        Grt. Jef

Comment

Vind in ieder geval de compo niet slecht. Ze zit niet pal in het midden en ik vind het goed dat de afstand vleugel bovenaan-rand foto en vleugel onderaan-rand foto bijna gelijk zijn ...

OT:
          Bof...een niveautje zakken...
          De commentaren zijn even leuk als hier hoor
          Maar...begrijp het.
          Anderzijds kan en moet niet iedere foto een "prijsbeest" zijn hé...
          Heb thuis 4 verschillende schermen staan (heb deze beroepshalve nodig)...waaronder nog een echte CRT en op ieder scherm ziet één en dezelfde foto er anders uit. Met en of zonder kalibreren...

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Jef,

De compo vind ik absoluut geslaagd en de scherpte lijkt me ook wel juist te zitten.
            De ruis, tjah...is inderdaad flink aanwezig en zoals je zelf zegt, waarschijnlijk door het contrast te verhogen en de crop.
            Bij zulke onderwerpen gebruik ik steeds de spotmeting, steeds iets overbelichten of onderbelichten (1/3 à 2/3 stops) afhankelijk of het een witte vogel of een donkere vogel is, er veel of weinig licht op m'n onderwerp is.
            Steeds in RAW fotograferen zodat je naderhand nog kleine aanpassingen kunt maken.

Blijven oefenen en zeker niet opgeven daarvoor is deze hobby veel te mooi

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Jef,

De compo vind ik absoluut geslaagd en de scherpte lijkt me ook wel juist te zitten.
              De ruis, tjah...is inderdaad flink aanwezig en zoals je zelf zegt, waarschijnlijk door het contrast te verhogen en de crop.
              Bij zulke onderwerpen gebruik ik steeds de spotmeting, steeds iets overbelichten of onderbelichten (1/3 à 2/3 stops) afhankelijk of het een witte vogel of een donkere vogel is, er veel of weinig licht op m'n onderwerp is.
              Steeds in RAW fotograferen zodat je naderhand nog kleine aanpassingen kunt maken.

Blijven oefenen en zeker niet opgeven daarvoor is deze hobby veel te mooi

grts
              Sieg
              Bedankt voor deze zeer bruikbare tips. Ik zal hier zeker rekening mee houden en ik zal er de gewoonte van maken om inderdaad mijn foto's in RAW te nemen.
              Grt. Jef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
                Ik vind het wel iets hebben!
                Misschien een klein stukje rechts afhalen zodat hij echt een diagonale lijn over de foto maakt... (maar das persoonlijke smaak he)
                Die is volgens mij prima vastgelegd met die blauwe lucht, de update is veel beter
                Ik zou er rechts niets afhalen, maar ik zou hem spiegelen zo lijk hij volgens mij sterker

Grts
                Luc
                I try to do always my best.
                http://fotografieluc.jimdo.com/

Comment

Working...
                X