Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het avondlicht ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In het avondlicht ...

... was dit vrouwtje Blauwe Kiekendief nog aan het jagen.
    Na meer dan een halve dag rondrijden en wachten op iets interessant om te platen zag ik in de verte deze roofvogel jagen boven het veld bij de ondergaande zon.
    Zachtjes met de auto wat naderen en liet ze mij de kans om nog twee plaatjes te maken van haar en toen vloog ze weg, het was genoeg geweest voor deze dame en een sein voor mij om terug naar huis te keren.
    Persoonlijk had ik niet meer gedacht dat deze foto nog zou gelukt zijn bij zo'n laagstaande roodgekleurde zon en zo weinig licht.
    Laat maar horen wat jullie er van vinden of

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 9 maart 2011, 18:25.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: In het avondlicht ...

Met 700 mm en een sluitertijd van 1/200 mag je zeker stellen dat je er het beste hebt uitgehaald!

Comment

Heel mooi vluchtshot,
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Zeker nog een heel mooi geslaagd plaatje! Scherp vluchtshot met heel mooi licht!
        Grt. Jef

Comment

Bedankt Jef, Alex en Tjieken voor de reactie.
          De foto's tegenwoordig in dit onderdeel van het forum worden enorm veel bekeken maar krijgen over het algemeen, tegenover andere forumonderdelen, weinig reacties.
          Iemand een idee hoe dit zo komt de laatste tijd ?

In ieder geval blijven we halsstarrig voortposten

grts
          Sieg

Comment

erg mooi licht en knap vastgelegd
            http://www.pbase.com/martijn1/profile

Comment

Kan enkel maar beamen dat dit een mooie foto is.
              Anders had je hem wellicht niet hier geplaatst.
              SC-Dieren is al altijd één van m'n favoriete hoekjes geweest. Dit ivm sommige "superplaatjes" die er in voorkomen.

Heel recentelijk is er in algemeen dit topic geweest.
              Voor mezelf vind ik dat ik niet moet lopen alvorens ik kan gaan. Dacht daarbij zo dat ik een poging ging wagen in de hoek beoordeling. Daarbij probeer ik nu al een tweetal dagen, wat ik denk het goede voorbeeld is, te geven in beoordeling dieren. Soms met vrij scherpe commentaren. (Gewoon om reactie uit te lokken en de boel een beetje op gang te trekken).
              Nogmaals, vind voor mezelf dat ik nog heel veel te leren heb. Anderzijds zie ik in de meeste subfora foto's verschijnen waarbij ik denk...vind TS dit nu echt zelf goed
              Ik denk dat ik op dit forum al verschillende malen de mensen met veel ervaring en die al bewezen hebben hoe zwaar ze wegen, uitgenodigd heb om eens af te zakken naar de beginnershoek en ons "schachten" daar iets bij te brengen. Ik weet ook wel dat je niet alle dagen de tijd hebt om 20 - 30 foto's ten gronde te gaan beoordelen...maar denk dat dit toch zou opbrengen. En er zijn plenty mensen met ervaring en kennis van zaken.
              Anderzijds als er niemand zegt dat een ruiter zonder hoofd met een roedel honden er bij, toch wel (naar mijn bescheiden mening) enige gebreken vertoont kan een beginner er niets van opsteken.
              Heeft het nut in SC te schrijven dat ik onlangs een spontane geestelijke "erectie" kreeg bij het zien van het topic met het woelmuisje ?
              Enfin, gewoon een mening zoals een andere.

Toevoeging: nog even meegeven dat dit niet persoonlijk bedoeld is. Gewoon een vaststelling

Groetjes
              Marc
              Last edited by Brombeer; 10 maart 2011, 07:02. Reden: Toevoeging
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                De foto's tegenwoordig in dit onderdeel van het forum worden enorm veel bekeken maar krijgen over het algemeen, tegenover andere forumonderdelen, weinig reacties.

grts
                Sieg
                Ik kan je hierin volledig volgen. Dit is me ook opgevallen. Het zijn blijkbaar steeds dezelfde mensen die commentaren geven maar zeer weinig of geen commentaren terug krijgen.....
                Heb er vanaf nu een eigen systeem ingebouwd..... Commentaar krijgen is commentaar geven. Sorry!
                Ik heb soms ook niet altijd de tijd om te beoordelen, maar doe mijn best om zo goed mogelijk te volgen.... Vanaf heden zal dit blijkbaar een stuk makkelijker zijn.... Aangezien ik toch weinig beoordelingen krijg, zal ik er ook weinig moeten teruggeven!
                Prettige dag aan de beoordelaars!

Comment

zeer mooie fot , prachtig licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
                    Sieg
                    Eerst en vooral: prachtige foto en in de gegeven omstandigheden heb je hier het maximum er uit gehaald.

Ten tweede: reacties zijn meegenomen en het is natuurlijk prettig als andere je foto's waarderen of opbouwende commentaar geven. Ik geniet in eerste instantie van het maken van mijn foto's en een forum is voor mij één van de manieren om op een makkelijke manier een breed publiek te bereiken. Je foto's tentoonstellen in één of andere parochiezaal zal minder kijklustigen trekken vrees ik.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

Comment

Mooie afsluiter van je dag.
                      grt, TROPCAL
                      www.tropcal.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        ............Heel recentelijk is er in algemeen dit topic geweest.
                        .......................
                        Had ik nog niet gelezen, komen interessante meningen/discussies in voor.
                        Bedankt voor de link

grts
                        Sieg

Comment

Iedereen bedankt voor het kijken en de reacties !

grts
                          Sieg

Comment

Working...
                          X