Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hij liet van zich horen
Collapse
X
-
-
Re: Hij liet van zich horen
Erg geslaagd, mooi takje ook.Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
Mijn bird foto's en urbex foto's
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal Bekijk bericht[CENTER] Het zonnetje doet goed op men achterwerk
...
De warmte van het zonnetje zal inderdaad goed doen aan z'n achterwerk, maar voor de foto daarentegen vind ik het persoonlijk niet zo geslaagd, indien mogelijk zou ik dit wat proberen minderen.
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMooie compo
De warmte van het zonnetje zal inderdaad goed doen aan z'n achterwerk, maar voor de foto daarentegen vind ik het persoonlijk niet zo geslaagd, indien mogelijk zou ik dit wat proberen minderen.
grts
Sieg
@ Alex606 en Sieg: Bedankt voor jullie reacties.grt, TROPCAL
www.tropcal.be
Comment
-
Waar heb je deze foto genomen ? Ondanks de gelige schijn op de rug lijkt dit veel op de ondersoort Parus caeruleus ultramarinus. (Blauwige rug met blauwzwarte kop)
Of het licht moest wel heel slecht gestaan (met blauwzweem) hebben of je hebt een zeldzaamheid
Gr David
Gr David
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk berichtWaar heb je deze foto genomen ? Ondanks de gelige schijn op de rug lijkt dit veel op de ondersoort Parus caeruleus ultramarinus. (Blauwige rug met blauwzwarte kop)
Of het licht moest wel heel slecht gestaan (met blauwzweem) hebben of je hebt een zeldzaamheid
Gr David
www.davidverdonck.be
Wat je link betreft, merk ik een groot verschil van de soort die jij aantoont en vermoed dat het hier niet om een zeldzaamheid gaat. In tegenstelling tot wat de meesten mss zullen doen, met de zon mee fotograferen, ga ik liever iets anders opzoeken. Zijdelinks licht en tegenlicht, mss wat lastiger maar het lukt wel. Weeralom om het geheel anders te brengen dan dat we zo gewoon zijn. Mogelijks zit er wat blauwzweem op de foto en ook het beeld is contrastrijk mede gecreeërd door de lichtinval. Ik heb de originele foto licht gecropt en uiteraard wat verscherpt na verkleining. Bij de update heb ik de highlights wat getemperd maar het geheel blijft nog steeds te prominent aanwezig om er een wow gevoel van te maken. Niettegenstaande dit alles ... ben ik zeer tevreden met het resultaat.
Wat ik wel eens las op het internet is dat wanneer een mannelijk pimpelmeesje met een fel blauw kopje van nature dit door de vrouwelijke soort sterk aanbeden word en dus sneller het hof kan maken.
PS: Mss krijg ik kortelinks wat meer vinken over de takken daar ze in de regio Geraardsbergen nen pipo hebben gevat die zich bezig hield met het vangen van vinken voor de verkoop. Alle beestjes, een 400-tal vinken, kregen ter plaatste de welverdiende vrijheid terug. http://vtm.be/nieuws/binnenland/6025...en-vrijgelatengrt, TROPCAL
www.tropcal.be
Comment
Comment