Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vos: Up close and personal...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vos: Up close and personal...

Erg mooi! Dat vosje is precies wel écht dicht genaderd!

Pol
    D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Eén woord : meesterlijk !

Mvg.
      The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Speciale plaat door het gebruik van de groothoek
        Hoe heb je deze kunnen maken, tamme vos of gewoon toestel op statief met afstandsbediening of bewegingssensor ??

De foto zelf van de vos zegt me infeite niet zoveel, door de breedhoek is de kop volledig uit context gerukt tegenover het lichaam.
        Ook de schuine horizon helpt niet mee aan het plaatje.
        Tevens de gestrekte staart op die hoogte gedragen is een raar zicht, lijkt wel een opgezet exemplaar

Maar in ieder geval toch knap en anders gebracht dan de meeste beelden over een vos

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Speciale plaat door het gebruik van de groothoek
          Hoe heb je deze kunnen maken, tamme vos of gewoon toestel op statief met afstandsbediening of bewegingssensor ??

De foto zelf van de vos zegt me infeite niet zoveel, door de breedhoek is de kop volledig uit context gerukt tegenover het lichaam.
          Ook de schuine horizon helpt niet mee aan het plaatje.
          Tevens de gestrekte staart op die hoogte gedragen is een raar zicht, lijkt wel een opgezet exemplaar

Maar in ieder geval toch knap en anders gebracht dan de meeste beelden over een vos

grts
          Sieg
          Volgens mij de veel besproken tamme vossen in Nederland, die gevoerd worden met bitterballen en ander lekkers door ons fotografen. 't is iets iets anders dan vetbollekes en meelwormkes

't is al niet te min een geweldige plaat !
          Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dafalgan Bekijk bericht
            Volgens mij de veel besproken tamme vossen in Nederland, die gevoerd worden met bitterballen en ander lekkers door ons fotografen. 't is iets iets anders dan vetbollekes en meelwormkes

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
              Sieg
              Amsterdamse Waterleiding Duinen

Comment

Yep, één van de duinvossen...mooi vastgelegd...maar met gemengde gevoelens...

Comment

Allemaal bedankt voor jullie commentaar!

De foto's zijn inderdaad gemaakt in de AWD (al zijn er ondertussen nog andere plaatsen in Nederland met tamme "wilde" vossen) en het is inderdaad schrijnend dat ze nog steeds gevoederd worden door wandelaars en fotografen (toen wij er waren was er ook een wandelaar zijn lunchpakket aan het delen met de vossen).

Nu, het is zo, en je kan er nog maar weinig aan doen, dus zijn we er ook eens gaan kijken en ik moet zeggen dat het een schitterende ervaring was. Een hele dag met een vos rond je lopen is zéér leuk en de beelden die je hier van de vossen kan maken, kan je nooit met echt wilde vossen maken (of je moet een paar jaar vrije tijd hebben).

En eigenlijk voeder je ze beter niet. Ze blijven toch rond je hangen.
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                    Allemaal bedankt voor jullie commentaar!

De foto's zijn inderdaad gemaakt in de AWD (al zijn er ondertussen nog andere plaatsen in Nederland met tamme "wilde" vossen) en het is inderdaad schrijnend dat ze nog steeds gevoederd worden door wandelaars en fotografen (toen wij er waren was er ook een wandelaar zijn lunchpakket aan het delen met de vossen).

Nu, het is zo, en je kan er nog maar weinig aan doen, dus zijn we er ook eens gaan kijken en ik moet zeggen dat het een schitterende ervaring was. Een hele dag met een vos rond je lopen is zéér leuk en de beelden die je hier van de vossen kan maken, kan je nooit met echt wilde vossen maken (of je moet een paar jaar vrije tijd hebben).

En eigenlijk voeder je ze beter niet. Ze blijven toch rond je hangen.
                    Nog zo ééntje http://www.photodrome.nl/forum/viewt...hp?f=5&t=28348
                    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                      Ja maar bij de mijne staat het er wel bij. Hij verzint er gewoon een verhaaltje bij.

Comment

Ja maar bij de mijne staat het er wel bij. Hij verzint er gewoon een verhaaltje bij.
                        Juist, jij draait er met je groothoek tenminste geen doekjes rond
                        Aparte foto, knap

Die vogeltjes worden toch ook allemaal gevoerd

Comment

Maakt naar mijn inziens weinig uit hoor Sam. Het meerendeel kijkt toch alleen maar naar de foto en ... die spreekt voor zich, en zeer zekers toch deze dat je hier post. Zoals ik al eerder vermeldde 'Anders dan anders maakt dit beeld uniek'

Mekaar goed begrijpen ... met deze reactie bedoel ik niets verkeerdelijk.

'De geheimen van natuurfotografie ontsluierd', geef je zelf aan in een linkje op je site, die ik trouwens met regelmaat bekijk.
                          grt, TROPCAL
                          www.tropcal.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal Bekijk bericht
                            Maakt naar mijn inziens weinig uit hoor Sam. Het meerendeel kijkt toch alleen maar naar de foto en ... die spreekt voor zich, en zeer zekers toch deze dat je hier post. Zoals ik al eerder vermeldde 'Anders dan anders maakt dit beeld uniek'

Mekaar goed begrijpen ... met deze reactie bedoel ik niets verkeerdelijk.

'De geheimen van natuurfotografie ontsluierd', geef je zelf aan in een linkje op je site, die ik trouwens met regelmaat bekijk.
                            Dat maakt inderdaad niet veel uit; en net daarom dat ik me er niet voor schaam
                            Maar het is een beetje hypocriet om op internet de wildste verhalen te lezen over mensen die zogezegd maandenlang in een schuilhut hebben gezeten om die vos te fotograferen. Terwijl iedereen weet en ziet dat die gewoon in de awd zijn gemaakt

Lees ook Han Bouwmeester zijn post.

Comment

Working...
                            X