Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Familieportret
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Familieportret
Van de eerste page gegleden zonder één reply.
WTF is er mis met deze foto?
Ik zie hier banale shots passeren van een dier in de zoo of zelfs een mus ...met méér reacties.
Houden jullie niet van leeuwen of zo?
-
Voor wat het waard is: ik vind het een prachtige foto, zeker met die welpjes erbij!
Comment
-
-
Ah OK
Ik dacht al...
Hadden jullie pleinvrees of zo? (de eerste reply maken op een maagdelijke post...)
Comment
-
mensen zijn veel gewoon tegenwoordig...
maar misschien even proberen:
- hoofdonderwerp, de koppen, wel erg centraal in beeld.
- veel grassprieten voor de welpenkopjes.
aandoenlijk, ja, maar het springt er niet echt uit.
Marc
Comment
-
-
Deze heb ik blijkbaar gemist !
'k Vind het een mooi tafereeltje en zeer mooi vastgelegd
De grassprietjes storen me niet echt, wat wel een beetje stoort is het struikje net achter de kopjes, maarja...je kunt moeilijk even vragen of ze zich een metertje naar rechts willen verleggen
grts
Sieg
ps. als je zelf alleen/soms maar een reactie geeft en dan enkel nog op dieren uit het zuidelijk halfrond, is dat hoogstwaarschijnlijk de reden dat er weinig respons komt.
Blijkbaar zijn ze hier tegenwoordig al héél wat gewend aangezien er de laatste tijd over het algemeen weinig wordt gereageerd bij dieren, spijtig want iedereen krijgt graag respons op zijn geplaatste foto'sVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Wat de grassprietjes/struiken betreft; I read you loud & clear maar ik denk toch wel dat een reality check aan de orde is.
20000 leeuwen nog in het wild. 4/5e zijn geen welpjes. Dus nog 4000 welpjes. Africa is 30 miljoen km² groot. Slechts 3% daarvan is officieel beschermd natuurgebied. Van al die beschermde gebieden is slechts de helft geschikt voor leeuwen. Maw; de "leeuwen-oppervlakte" is 450.000 km².
Dat maakt één welpje per 112 km². Zoek ze maar hee ...zonder takjes voor.
Mvg,
J.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtWat de grassprietjes/struiken betreft; I read you loud & clear maar ik denk toch wel dat een reality check aan de orde is.
20000 leeuwen nog in het wild. 4/5e zijn geen welpjes. Dus nog 4000 welpjes. Africa is 30 miljoen km² groot. Slechts 3% daarvan is officieel beschermd natuurgebied. Van al die beschermde gebieden is slechts de helft geschikt voor leeuwen. Maw; de "leeuwen-oppervlakte" is 450.000 km².
Dat maakt één welpje per 112 km². Zoek ze maar hee ...zonder takjes voor.
Mvg,
J.
En ik kan je wel volgen hoor. Ik vind trouwens dat het ook onderdeel uitmaakt van hun habitat, dus niet echt storend, die takjes. Tenzij ze natuurlijk het hoofdonderwerp gaan worden (wat hier zeker het geval niet is).
Misschien inderdaad wat centraal, maar blijft toch mooi. Veel keuze had je ook niet mijn inziens. De andere optie was de leeuwen links in beeld laten liggen met meer ruimte rechts. Maar dan moet je uitzoomen waardoor de welpen er veel kleiner (en dus ook minder duidelijk) gaan opstaan.
mvg,
Bart
PS: ik post meestal niet onmiddellijk iets bij het zien van een foto. Meestal moet ik hem een paar keer bekeken hebben voor mijn eerste reactie komt. Vraag me niet waarom...Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk berichtKnappe berekening. Had je die klaarliggen? Of heb je die net gemaakt?
Nee, maar lang rekenen moest ik toch niet. De bovenstaande stats kende ik al maar het is de eerste maal dat ik ze samenkwak.
Het cijfer 20000 is natuurlijk het meest ongelofelijke. Maar toch is het waar. Zie de presentatie van de Joubert's op Ted.com. Zet je schrap voor nog meer ontnuchterende cijfers.
Anyway, ik wou maar aantonen dat men zeer veel geluk moet hebben om welpjes te zien, én ze behoorlijk te kunnen fotograferen. Op al mijn safaris is het me nog maar één keer gelukt.
Mvg,
J.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht........... Op al mijn safaris is het me nog maar één keer gelukt.
maar tis een mooie, ook die andere met dat tongetje.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Ik had de takjes even weg geknipt met mijn schaartje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk berichtIk had de takjes even weg geknipt met mijn schaartje
Je zou verschieten in welke "modus" zo'n kat dan terecht komt. Marsel postte er onlangs een foto van. Ik zal er ook zo eens eentje posten.
Toffe filmkes;
Niet op de commentaren letten. de meeste mensen zijn niet gehinderd door enige voorkennis.
Mvg,
J.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtdeze is dus uit de reeks van 2008?
maar tis een mooie, ook die andere met dat tongetje.
grt,bouk.
Tongetje? Over welke pic heb je het?
Comment
-
Ik vind het een heel erg leuke foto, vooral dat tweede welpje maakt het leuk omdat het zijn kopje scheef houdt, wat het iets anders maakt dan veel -wat ik noem- National Geographic-foto's. Ik denk wel dat het misschien nét iets meer mocht worden uitgesneden naar links, maw een stukje van de rechterbovenhoek eraf.. Maar dat is mijn idee.
Comment
Comment