Gisteren op weg met de auto om wat foto's te proberen maken van roofvogels in de buurt van Saeftinghe. Rijdend langs de dijk zag ik in de verte deze prachtvogel op een stenen paal zitten. Even gestopt en het linkse raam opengedaan en het toestel met de 500mm lens (die altijd, als ik op zoek ben naar vogels, op de passagierszetel naast me ligt) op m'n schoot genomen met de lens leunend op de deurrand en dan zo op die manier langzaam verder rijdend naar dit prachtbeest.
Uiteraard, zoals verwacht, wanneer ik dichterbij kwam en vertraagde ging 'm gaan vliegen. Snel de lens naar buiten steken en het toestel vasthouden met rechterhand en verder sturen met linkerhand, en terwijl ik nog aan het uitbollen was met de auto enkele foto's kunnen maken waaronder o.a. deze.
Al bij al levensgevaarlijke toestanden, al rijdend een foto nemen van een roofvogel die links naast me vliegt en dit met een Mark IV en 500mm lens, niet alleen voor mijzelf maar ook voor de andere weggebruikers ,
Maar ben toch achteraf tevreden met het resultaat.
grts
Sieg
Uiteraard, zoals verwacht, wanneer ik dichterbij kwam en vertraagde ging 'm gaan vliegen. Snel de lens naar buiten steken en het toestel vasthouden met rechterhand en verder sturen met linkerhand, en terwijl ik nog aan het uitbollen was met de auto enkele foto's kunnen maken waaronder o.a. deze.
Al bij al levensgevaarlijke toestanden, al rijdend een foto nemen van een roofvogel die links naast me vliegt en dit met een Mark IV en 500mm lens, niet alleen voor mijzelf maar ook voor de andere weggebruikers ,
Maar ben toch achteraf tevreden met het resultaat.
grts
Sieg
Comment