Na de bruine beer van Finland is dit eentje van hier bij ons. Na vele uren observeren bleek deze uil enkele favoriete plekjes te hebben maar om in de vlucht een foto maken, is er altijd wat geluk nodig.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ransuil in flight
Collapse
X
-
-
Re: Ransuil in flight
prachtige foto mooie kleuren, mooie BG maar het is wel een velduil denk ik, groeten en proficiat Michel
-
-
Als het hier over een wild exemplaar gaat doe ik m'n klak af. Fotografisch maakt het niet uit. Het blijft een heerlijk beeld. De beleving achter de foto verschilt toch een stuk. Op en af vliegen en daar een geslaagde opname uitkiezen of uren wachten en hopen op dat ene shot is een wereld van verschil. Zo'n ransuil in de vlucht is weer net eens stuk moeilijker als een velduil.
Die 300mm 2.8 geeft verbazend veel scherptediep op volle opening. Hoe dicht moet deze gepasseerd zijn .
Gr David
Gr David
Comment
-
Bedankt allemaal voor de reacties.
Het is zoals steeds bij dit type fotografie: hoe meer uren ter plaatse, hoe meer kans op een foto. Hoeveel uren ik al heb zitten wachten kan ik al lang niet meer tellen.
Deze uil passeerde op ongeveer 15 meter en de foto is een crop. Het is 1 van 3 frames waarvan 1 onscherp, 1 scherp maar uil achter paaltje en dan de 3de en goeie frame. Dus de uil is ongeveer een halve seconde in beeld geweest aan 6 foto's per seconde met de 50d
Het trouwens dit beest dat gezorgd heeft voor een gat in mijn portefeuille met al dat fotomateriaal, maar heb er nog geen seconde spijt van
Comment
-
-
het was het wachten waard, mooie plaat
grts
Korandokeje hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
www.korandoke.be
Comment
-
ja wat een fantastische plaat. Daar doen we het vooor . Nu wat de dure aankoop betreft , ja dat is het nare aan het plaatje. Ikheb een sigma 120-300 2.8 en ik heb er tweedehands 1300euro voor betaald.Het moet niet altijd canon zijn. Sigma levert ook kwaliteit. Canon is veel naam.
Het is dat je voor een klein beetje meer 2 tot 3 maal meer wil betalen
Comment
-
Dat wordt vaak niet aan een foto afgelezen maar herken het wel en de grote meerwaarde is vaak de voldoening dan toch nog.
mooie foto overigens.
Comment
Comment