Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste ijsvogeltje (bis)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste ijsvogeltje (bis)

dezelfde uit "beoordeel" kwam nog eens wat dichter

update in de initiële stand maar iets pittiger

update met initiële pit (iets fletser) maar gespiegeld

om jullie te dienen, sorry dat het zo laat is
    groeten, frans
    Last edited by Frakske; 5 november 2010, 23:21. Reden: spiegelen + iets pittiger
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Re: eerste ijsvogeltje (bis)

Hij is heel mooi , echter had ik hem zeker gespiegeld en iets pittiger aangezet (nu is ietswat flets)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
      ....... echter had ik hem zeker gespiegeld en iets pittiger aangezet (nu is ietswat flets)
      wat bedoel je met spiegelen en waarom?

vind hem juist wel goed zo.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wat bedoel je met spiegelen en waarom?

vind hem juist wel goed zo.
        grt,bouk.
        Psychologische beeldwaarneming - nu kijkt de vogel weg - het beeld uit. Als je hem spiegeld - kijkt die je meer aan. ( 9 v.d. 10 keer krijg je dan een aangenamer gevoel bij het beeld.)

Comment

Psychologische beeldwaarneming - nu kijkt de vogel weg - het beeld uit. Als je hem spiegeld - kijkt die je meer aan. ( 9 v.d. 10 keer krijg je dan een aangenamer gevoel bij het beeld.)
          het is overigens een overeenkomende werking als je een beeld met een oplopend (positief) diagonaal vergelijkt met een aflopend (negatief) diagonaal.
          De positieve kijkt veel makkelijker.

Comment

het is overigens een overeenkomende werking als je een beeld met een oplopend (positief) diagonaal vergelijkt met een aflopend (negatief) diagonaal.
            De positieve kijkt veel makkelijker.
            OK...maar het beestje kijkt nu toch voor ons van links naar rechts.
            kan je eens een voorbeeld plaatsen, of een link naar die stelling.
            grt,bouk.

Comment

OK...maar het beestje kijkt nu toch voor ons van links naar rechts.
              kan je eens een voorbeeld plaatsen, of een link naar die stelling.
              grt,bouk.
              Sorry Bouk, ik heb niet direct een link. Je kunt het wel makkelijk uitproberen met eigen foto's.
              Voorbeeld - kijkt van links naar rechts = kijkt weg.
              Kijkt van rechts naar links = kijkt naar je toe.

Als iemand in beeld springt van rechts naar links (dus tegen de leesrichting in) - ontbreekt er vaak de dynamiek. de springer blijft (gevoelsmatig voor de kijker) 'hangen' en komt niet verder. Springt die van links naar rechts - dan zal het beeld een stuk dynamischer overkomen. En dan zie hem ook springen i.p.v. hangen.

Mocht ik er iets in schrift over tegenkomen - speel ik het wel door. Maar het is van een buitenlands online masterklas afkomstig van een tijdje geleden.

Comment

Als iemand in beeld springt van rechts naar links (dus tegen de leesrichting in) - ontbreekt er vaak de dynamiek. de springer blijft (gevoelmatig voor de kijker) 'hangen' en komt niet verder. Springt die van links naar rechts - dan zal het beeld een stuk dynamischer overkomen. En dan zie hem ook springen i.p.v. hangen.
                boven staande was mij uiteraard bekend hoor en pas het daarom wel eens toe maar:
                dat is nou juist waarom ik het niet snap, waarom dit beeld te spiegelen.
                grt,bouk.

Comment

heel knap vastgelegd En voor mij mag hij kijken naar waar hij wil
                  Groetjes Vicky

Comment

boven staande was mij uiteraard bekend hoor en pas het daarom wel eens toe maar:
                    dat is nou juist waarom ik het niet snap, waarom dit beeld te spiegelen.
                    grt,bouk.
                    Bouk, ik heb hier misschien wel een voorbeeld - wat nu in hof staat van Ho Merris. Da's ook een vogeltje en die kijkt je ook duidelijk niet aan - maar!!! Die is WEl naar je toe gedraaid!

Ik hoop dat je het verschil 'voelt'.

Ik ben er even achteraan gegaan waar het zou kunnen staan, maar volgens mij is het het best beschreven door Alexander Liapin, een rus, ik weet niet of er een vertaling van bestaat, maar mocht ik nog wat tegenkomen - laat ik het zeerzeker weten.

Vicky, tuurlijk mag die alle kanten op kijken, maar buiten dat is het natuurlijk wel best interessante stof, denk ik.... hoop ik....

Comment

Even snel gespiegeld in PS...

Zoiets dus:

Update: foto verwijderd op vraag van TS omdat deze nu mee bovenaan staat.
                      Last edited by DucBlade; 6 november 2010, 00:08. Reden: Foto verwijderd op vraag van TS
                      Nikon + glasbak
                      Failure is always an option...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DucBlade Bekijk bericht
                        Even snel gespiegeld in PS...

@TS: indien ik de foto moet verwijderen geef je maar een seintje !
                        Thank's!!! En nu iedereen heel lang kijken en verschil zoeken!

Hier is de link naar de russ. boek - wellicht dat er iemand een vertaling tevoorschijn weet te toveren!

Comment

Ik vind het tof dat dit vogeltje zoveel teweeg brengt

Vandaag geen tijd, morgen zal ik een update plaatsen die iets pittiger is da (al wou ik eerder natuurgetrouw blijven ipv naar een geflatteerd portret te neigen) en die bovendien de andere kant uitkijkt.
                          En dan kunnen we misschien nog tot de conclusie komen dat de ene vogel de andere niet is

groeten en al bedankt voor de leuke reacties, die van Vicky vond ik zeker
                          frans

Ha ja dit nog maMarina en bouk, misschien kan ik beide versies op ons fotosalon hangen en daar kunnen jullie het dan ten gronde uitpraten, ik zal wel tijdig voedsel en drank laten aanrukken
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Links of rechts, mij maakt het niet uit (al moet ik erbij zeggen de de upload toch anders aanvoelt als de origingele). Voor mij is het een prima plaatje Frans. Hij zit blijkbaar op een mij zeer bekend plaatsje.
                            Groet Theo
                            http://500px.com/diethe

Comment

Voor mij kijkt de originele het beste! Knappe compo en foto die idd wel wat 'pit' kan gebruiken.
                              ::: Flickr :::

Comment

Working...
                              X