Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Wel , het beestje zit in die familie, maar inderdaad, kwikstaartjes hebben normaal gezien andere kleur vleugels (ik ben geen kenner). Deze is genomen in iSimangaliso (St Lucia) Zuid Afrika. Het diertje fladderte mee tussen zijn "soortgenootjes", wel met donker motief op de vleugels, en druk doende met hun bekende nesten. Maar ik ben dus niet zeker of het echt binnen de soort valt. Wie de exacte naam kent van dit exemplaar...feel free.
Voor wie er nog niet geweest is, Zuid Afrika is een paradijs voor liefhebbers van dit genre (ik ben zelf geen birder). Indien gewenst post ik eens een Goliath Reiger...beestje van bijna 1.50 m met een wingspan van iets meer dan 2 meter.
Het was mijn eerste safari trip, iemand hier op het forum had mij gewaarschuwd dat het een verslaving zou worden...en jawel, ik wil meteen terug. Voor liefhebbers van natuur, dieren en fotografie is dit het summum (vind ik)
Ik heb m nu ook ik een boekje opgezocht...ploceus subaureus... uit de weverfamilie...de weverfamilie...het is begot nog een aktualiteitsfoto ook bij deze :-)
Ik heb m nu ook ik een boekje opgezocht...ploceus subaureus... uit de weverfamilie...de weverfamilie...het is begot nog een aktualiteitsfoto ook bij deze :-)
grappig, ik zag deze foto en herkende direct het beeld. Ik ben in september ook naar ZA geweest en ook tot aan Lake St-Lucia. Deze vogeltjes zaten bij overvloed aan het riet bij de aanlegsteiger, waar de boottocht voor de hyppo's/crocs te bezichtigen begon.. de parkeerjongen toch een tip gegeven?!
Comment