Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nog een eendje
Collapse
X
-
-
-
-
-
Re: Nog een eendje
mooi moment van een toch zo'n alledaags dier. de eend geeft eigenlijk alles bloot, dit ben ik zo ziet een eend eruit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtHeel mooi vluchtshot
grts
SiegGroet Theo
http://500px.com/diethe
Comment
-
Die heb je mooi in de vlucht vastgelegd hoor! Over de scherpte ga ik mij niet uitspreken, want ik heb daar zelf nog te veel last mee. Heb me laten vertellen dat het lastiger scherpstellen is als het dier frontaal op je afkomt. is dit echt zo?
Grt. Jef
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk berichtHeb me laten vertellen dat het lastiger scherpstellen is als het dier frontaal op je afkomt. is dit echt zo?
Grt. Jef
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk berichtJep dat klopt. U scherptevlak kun je bekijken als een verticale muur. Als een dier dan frontaal naar je toekomt is het dus vrij snel uit deze muur, waardoor je toestel veel sneller moet herfocussen. Als het dier daarentegen perfect evenwijdig met je lens zou bewegen blijft het dus constant in de scherptemuur, waardoor je toestel zo goed als niet moet herfocussen.
Toch moet je dat instinctief kunnen, denk ik, net zoals bv de belichtingscompensatie (onderbelichten bij een lichte vogel tegen donkere achtergrond, of vice versa)
Daarom oefen ik regelmatig op de eendjes in het park, om minder kans op missers te hebben wanneer ik nog eens wat zeldzamer vogels ga fotograferen
Bedankt voor de commentaren
Comment
-
-
Goed vastgelegd hoor. Vandaag bij het meer waren er ook van die eenden, razendsnel zijn die.Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
Mijn bird foto's en urbex foto's
Comment
Comment