Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Edelhert en de Hoge Veluwe.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Edelhert en de Hoge Veluwe.

Zaterdag ben ik ook eens tot bij onze noorderburen gereden.
    Na de discussie over al dan niet wild op de hoge Veluwe moet ik toch zeggen dat deze dieren in een zeer groot wildpark leven(5000 hectaren dacht ik)
    Dierentuin of zoo is het zeker niet.Je kan het zelfs niet vergelijken met de wildparken in Duitsland waar ze de lynxen en wolven fotograferen.
    Voederen doen ze volgens de wildbeheerder ook niet . Ze krijgen een snack
    Mijn mooiste beelden heb ik trouwens gemaakt voor dat de man met de emmer langs kwam.
    Indrukwekkende dieren zijn de Edelhertbokken wel

Later deze week post ik nog een prentje

Johan

Re: Edelhert en de Hoge Veluwe.

Prachtig Johan, adrenalinekick denk ik.
    Mooie pose en prima plaatsing.
    Groet Theo
    http://500px.com/diethe

Comment

komt wat bleekjes over hier op 't scherm...
      wat warmer licht (later tijdstip) kwam 'm ten goede waarschijnlijk...
      maar het blijven knappe koppen hé!..grtz!
      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

On topic : de foto is wat bleek, voor de rest een mooie pose.

Off topic : ingang PARK voor VW : 7,5 euro - auto : 6 euro. Er zitten tussen de inheems uitgezette zoogdieren ook uitgezette excoten, nl moeflons. Alles is vrijelijk te lezen op de site van het park zelf (interessant is ook de discussie over de geplande verlaging van de omheining : sleept al jaren aan).
        Iedereen is natuurlijk vrij van te gaan en te staan waar hij wil (en dit park IS best wel leuk), maar de meeste mensen in mijn omgeving weten (of wisten) gewoon niet wat ze ervan konden verwachten... Probeer overigens 's een edelhert in het wild te fotograferen, zonder dat het "Snacks" voorgeschoteld krijgt of gaat krijgen : dat is haast niet te doen,en voor hen die het toch gelukt is : chapeau !

Mvg.
        The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Ik hoor hem tot hier roepen!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
            On topic : de foto is wat bleek, voor de rest een mooie pose.

Off topic : ingang PARK voor VW : 7,5 euro - auto : 6 euro. Er zitten tussen de inheems uitgezette zoogdieren ook uitgezette excoten, nl moeflons. Alles is vrijelijk te lezen op de site van het park zelf (interessant is ook de discussie over de geplande verlaging van de omheining : sleept al jaren aan).
            Iedereen is natuurlijk vrij van te gaan en te staan waar hij wil (en dit park IS best wel leuk), maar de meeste mensen in mijn omgeving weten (of wisten) gewoon niet wat ze ervan konden verwachten... Probeer overigens 's een edelhert in het wild te fotograferen, zonder dat het "Snacks" voorgeschoteld krijgt of gaat krijgen : dat is haast niet te doen,en voor hen die het toch gelukt is : chapeau !

Mvg.
            Zijn deze dan wild genoeg? Niet van de Hoge Veluwe.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              Nogal van veraf, maar alleszins beter belicht dan het vorig edelhert, imho

Mvg.
              The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Voor mij ook een mooie. De belichting is zoals gezegd op het randje. Ook de scherpte lijkt mij niet helemaal optimaal maar ik weet dat vacht een heel moeilijk onderwerp is om scherp te houden bij het verkleinen van een foto dus daar het voordeel van de twijfel
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

Comment

Op het juiste moment en goed vastgelegd

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties
                    Hard licht inderdaad en kon deze foto wel donkerder maken maar ik vond het zo goed.
                    Ik ben minder en minder aan't bewerken . Het moment tonen zoals het was

Later deze week toon ik nog een plaatje , ik ben benieuwt.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      Bedankt allemaal voor de reacties
                      Hard licht inderdaad en kon deze foto wel donkerder maken maar ik vond het zo goed.
                      Ik ben minder en minder aan't bewerken . Het moment tonen zoals het was

Later deze week toon ik nog een plaatje , ik ben benieuwt.

Johan
                      Dit hoor ik graag!!!! Kleine bewerkingen ok, maar dat eindeloze fotoshoppen of dergelijke..... Waar is de realiteit gebleven?????

Comment

Knappe plaat op zich
                        Proficiat!

ene...ik vind het fotograferen ook vééél leuker dan het nadien bekijken en bewerken hoor. maar het hoort er nu eenmaal bij...
                        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                        http://www.photopat.be

Comment

Een mooie opname die met een beetje bewerking misschien iets beter van licht had geweest, Maar ook ik snap de achterliggende gedachte .... maar als je toch in RAW fotografeert had je dit net zo goed tijdens de conversie corrigeren ?

Wel een kleine opmerking over de Kadrering van de foto... als je de lengte van de poten kent dan zie heel duidelijk dat zijn poten ruimte te kort komen. Met een dergelijke opname moet je denk ik genoeg ruimte behouden zodat zijn "denkbeeldige" poten een ieder geval binnen het kader vallen ... anders klopt de foto niet naar mijn gevoel.
                          -------------------------------------
                          Welcome to the playground :-)
                          Mijn gepruts : http://www.natuurfoto.biz

Comment

Working...
                          X