Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even poseren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Even poseren

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
    Laat hem gerust doen Frank
    Tis gewoon een schitterende foto. Dat kan ook niet anders want het is een foto van een Zwarte ruiter
    Het is niet meneer Hellcat omdat jij toevallig een superfoto hebt, dat ge een ander moet afblaffen. Kan ik ook hoor!!
    Ik hoop dat deze eindeloze discussie stopt en ik zal in het vervolg OOOOOK op jouw SUPERFOTO'S zééééééééér kritisch zijn. Wat een LOL zeg!!!!!
    AMEN.

PS: kijk eens goed naar mijn handtekening, daar kan je immers veel uit afleiden.
    De groeten aan alle proffesionelen hier op het forum!
    Doe zo verder.... Ge zijt goe bezig!
    Salut en de kost!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
      Het is niet meneer Hellcat omdat jij toevallig een superfoto hebt, dat ge een ander moet afblaffen. Kan ik ook hoor!!
      Ik hoop dat deze eindeloze discussie stopt en ik zal in het vervolg OOOOOK op jouw SUPERFOTO'S zééééééééér kritisch zijn. Wat een LOL zeg!!!!!
      AMEN.

PS: kijk eens goed naar mijn handtekening, daar kan je immers veel uit afleiden.
      Salut en de kost!
      Ik heb geleerd uit de commentaren die ik kreeg
      Je post in showcase dus je kan je verwachten aan harde commentaar.
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ook maar even een poging wagen (met gevaar voor eigen leven vrees ik).
        De foto die je maakt is absoluut geen slechte foto, zeker vanuit ornithologisch standpunt heeft hij waarde: hij toont mooi de veldkenmerken en een stukje van de biotoop maar daar eindigt het ook voor deze foto. Hij mist zo'n beetje dat artistieke waar ik denk de meeste mensen hier naar op zoek zijn in een foto, een 'waaaw-factor'.

En dan komen we natuurlijk bij uw motivatie om deze foto te maken. Als het uw doel was om gewoon de zwarte ruiter weer te geven zoals hij is, dan is deze foto volledig geslaagd. Wil u echter met deze foto een publiek ontroeren, de schoonheid van deze vogel weergeven dan is dit een minder geslaagde foto omdat hij ergens geen gevoel van be-/verwondering opwekt. Neem nu bijvoorbeeld deze foto van een zwarte ruiter : http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=141347 Vanuit bruikbaarheid voor veldgidsen een mindere foto, want een groot deel van de vogel is onzichtbaar maar deze foto raakt je op esthetisch vlak wel heel wat meer.(ondermeer door bijvoorbeeld het mooiere licht zoals hierboven reeds aangehaald)
        Een ander goed voorbeeld is de foto 'golden bear'. Voor veldgidsen totaal onbruikbaar: op basis van de foto heb je geen flauw benul hoe een bruine beer er uit ziet. De grote kwaliteit van deze foto is echter dat hij een bepaald idee en gevoel overbrengt wat hier ook de bedoeling was van de fotograaf.

In de eerste plaats moet u dus eens nagaan wat u wenst te bereiken met uw foto's. Als het louter het registreren van soorten is denk ik dat u misschien eerder op birdpix moet gaan posten omdat u daar wel de commentaren zult kunnen krijgen die u misschien hier verwacht.

vriendelijke groet,

Jan

Comment

Salut en de kost!
          Bij mijn weten zijn de fotografen waarover sprake geen professionelen, maar verdomd goede amateurs !
          Ik zou hun gouden raad eerder ter harte nemen dan te beginnen vloeken en roepen. Je bent o.a. natuurfotograaf - dan is je belangrijkste eigenschap : het licht kunnen lezen of m.a.w. wachten op het moment dat je mooi, interessant licht hebt. Licht bepaalt de sfeer van je beeld, de waarde, het karakter...

Het is niet bijzonder verstandig om je te verdedigen met de woorden : "het beest ziet er nu eenmaal zo uit !". Dat kan dan misschien wel zo zijn, maar dat maakt daarom je beeld nog niet interessant. Nu is je foto een goede maar weinig creatieve poging om de soort weer te geven, het merk.
          Maar aangrijpende beelden, beelden waar je langer naar kijkt werken met andere elementen. Het is de kunst die elementen te gebruiken. "Licht" is daar één van !

Is je foto slecht ? Neen, zeer zeker niet.
          Is hij boeiend of kan hij beter ? Mijn god ja ! Veel beter. Door positief om te gaan met kritiek kan je je fotografie vooruit helpen.
          Aan jouw de keuze

Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ken je trouwens de naam van deze vogel??????

ZWARTE RUITER.
            Omdat ik het niet kan laten: eentje uit mijn archief van vorig jaar: ZWARTE RUITER

Comment

[Mod]

Graag on-topic, over de foto.

@ tjieken
              Even een greep uit Sticky van elke Showcase

"Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling."

Verdraag je deze niet kan je nog altijd posten in Beoordeling

SW
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Omdat ik het niet kan laten: eentje uit mijn archief van vorig jaar: ZWARTE RUITER
                D'as inderdaad ne ZWARTEN!!!!
                Teveel met de schuivertjes gespeeld denk ik!!!
                Amai!!

Comment

D'as inderdaad ne ZWARTEN!!!!
                  Teveel met de schuivertjes gespeeld denk ik!!!
                  Amai!!
                  Kijk hier eens naar de variaties in het verenkleed:

Comment

Zelfs voor opbouwende kritiek bijna je blijkbaar ongevoelig. Ik trek mijn conclusie's ! Ik doe geen moeite meer... ga mijn energie in anderen steken !
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Zelfs voor opbouwende kritiek bijna je blijkbaar ongevoelig. Ik trek mijn conclusie's ! Ik doe geen moeite meer... ga mijn energie in anderen steken !
                      Greetz, Kariboe
                      Wijze woorden Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                        Wijze woorden Kariboe

[Mod ]

Off topic kommentaar verwijderd

SW
                        Last edited by Soeki Wan; 26 september 2010, 19:09.

Comment

Working...
                        X