Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vissen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vissen

Gisteravond terug gekomen van een week vakantie in Tossa de Mar in Spanje. Geen vogels etc om te fotograferen, de spiegelreflex was dan ook niet mee. Wel zouden we veel op het water zijn met een boot dus wel me snorkel en onderwater camera meegenomen. Voor het eerst de onderwater camera uit kunnen testen op vissen. Ik vind dit echt de moeilijkste tak van natuurfotografie die ik beoefend heb. Ook is het toch lastig fotograferen met compact. Al is deze camera toch echt een van de beste compacts, mis ik toch de goede ruisonderdrukking en snelheid. Het is ook erg lastig om niet te veel te bewegen. Het liefst ga je ook op gelijke hoogte en nog liever onder de vissen zwemmen, maar dit is erg lastig snorkelend. Ik vind het wel erg leuk om te doen en ik ga dit later zeker nog uitbreiden met duiken en een onderwaterhuis voor de spiegelreflex.

Ik hoor graag of jullie het mooi vinden en waarom.

Canon powershot g11
    f4
    1/800e
    ISO 400
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Re: Vissen

Niemand iets over te zeggen?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Re: Vissen

Met een compact is het idd niet éénvoudig gezien de beperkingen en met een reflex wordt het niet éénvoudiger op gezien de omvang van de apparatuur. De nadelen die ik persoonlijk ondervindt, ik werk met de Canon G9, zijn ook de ruis die vanaf 400 al merkbaar is en de vervelende afdrukvertraging. Het doel moet zijn ... met de middelen die je hebt het beste van te maken en dat doe je vooral door je toestel te leren hanteren en op een creatieve manier omgaan met de beperkingen die het heeft.

Wat de foto betreft ... niet echt boeiend ... maar hoeft ook niet voor mij. Wat ik niet begrijp waarom je aan de oppervlakte iso400 gebruikt en die sluitertijd moet naar omlaag. Op 1/60 kan je deze foto evenzeer maken, dus was iso 200 al ruim voldoende.

Een volgende keer wordt het wellicht beter, zonder twijfel.
      grt, TROPCAL
      www.tropcal.be

Comment

Working...
      X