Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn geduld is eindelijk beloond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn geduld is eindelijk beloond

Vandaag is mijn geduld beloond.
    eindelijk heb ik een goede foto van deze prachtige vogel

een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

Re: mijn geduld is eindelijk beloond

Er scheelt volgens mij iets met de scherpte anders was het een prima foto geweest

Comment

Een prachtige vogel is dit zeker ! Ik wou dat ik hem ook eens tegen kwam

De foto mist scherpte. Jammer want dit had inderdaad een mooie kunnen zijn.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

de linkerkant van de vogel mist inderdaad wat scherpte omdat er eigenlijk een stukje riet tussen mij en deze vogel stond.
        maar is ie teveel verscherpt of juist te weinig? het is natuurlijk ook wel zo dat het een crop is. deze beestjes tot op 2 meter benaderen is nagenoeg onmogelijk (zelfs niet met een camouflagetent). hier was de afstand tussen de 4 en de 5 meter. waarschijnlijk had ik beter niet maximaal ingezoomd, daar mijn lens wat aan scherpte verliest als ik maximaal inzoom. zowiezo geeft mijn lens niet echt haarscherpe beelden (is maar een goedkope kitlens)
        diafragma had waarschijnlijk ook wat kleiner gekund. maar ach je weet hoe dat gaat he. je ziet ineens die vogel pal voor je zitten en dan durft men nogal eens de instellingen vergeten he.
        Last edited by Martijn1980; 25 juli 2010, 01:31.

Comment

Ik heb er nog nooit een foto van gemaakt, zo eentje zou al een mooie start zijn

zelf zal je er al wel behoorlijk tevreden mee zijn en dat is wat telt he
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Ik heb er nog nooit een foto van gemaakt, zo eentje zou al een mooie start zijn

zelf zal je er al wel behoorlijk tevreden mee zijn en dat is wat telt he
            ik ben er inderdaad redelijk tevreden van. een 100% perfecte foto zal voor mij niet haalbaar zijn omdat ten eerste mijn materiaal het niet toelaat. en ten tweede omdat ik zeer weinig tijd heb. perfecte foto's make vraagt nu eenmaal veel tijd en geduld en zeer goed materiaal.
            in ieder geval, ik laat de foto in het groot afdrukken en hang hem ergens in mijn huis. en dat ie niet 100% scherp is zal ik er dan maar bijnemen.

Comment

Spijtig van dit stukje riet! Gelukkig zien we dit vogeltje weer meer en meer. Dit geldt voor nog een paar specimen in Vlaanderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                Spijtig van dit stukje riet! Gelukkig zien we dit vogeltje weer meer en meer. Dit geldt voor nog een paar specimen in Vlaanderen.
                je bedoelt waarschijnlijk soorten. De hier gefotografeerde ijsvogel is een specimen van de soort ijsvogel. Gelukkig zijn er idd heel wat soorten terug in opmars. In heel wat steden zitten ook terug wat slechtvalken om die vuile luchtratten te plukken. (nee ik ben geen fan van stadsduiven)

maar nu over de foto: die is wel heel mooi. Timing is heel goed (mooie pose) die onscherpte vind ik geen probleem. Ik zou wel geneigd zijn die tak onscherp te maken, zo eist hij wat aandacht op die hij niet verdiend in vergelijking met ijsvogelmans.

De harde schaduwen zijn wel spijtig, maar inflitsen lijkt me geen optie en daar iemand met een reflectiescherm naast zetten al helemaal niet
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                  je begint ze meer en meer in parkgebieden te zien. in beken en sloten zitten ze op het momment zeer veel.
                  in het park waar deze foto is gemaakt zitten een 4-tal koppletjes. spijtig genoeg is dit park nagenoeg niet bewandelbaar buiten de aangelegde paden (staan heel veel netels en hoge bramen).
                  ik had eigenlijk verwacht dat er veel gestorven zouden zijn na deze strenge winter.
                  gelukkig is dit niet het geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    In heel wat steden zitten ook terug wat slechtvalken om die vuile luchtratten te plukken. (nee ik ben geen fan van stadsduiven)
                    ik heb dit een keer live zien gebeuren. de luchtrat wer letterlijk in volle vlucht k.o. gemept. ik zal dit beeld nooit meer vergeten

Comment

vind vooral de achtergrond opvallend mooi.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        vind vooral de achtergrond opvallend mooi.
                        grt,bouk.
                        het beestje zal letterlijk tussen het riet. en door de wind had ik af en toe een gat waarlangs ik kon schieten. het is dus voorgrond en achtergrond door elkaar.

Comment

Working...
                        X