Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaamse Gaaien (2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vlaamse Gaaien (2)

Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Re: Vlaamse Gaaien (2)

mooi maar, in de boom ermee.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Steek dat mooie vogeltje maar niet in uw voliére bij andere vogeltjes
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Die was blijkbaar helemaal niet schuw

Comment

Staat er zeer mooi op, ja die achtergrond maar ge heb soms niet te kiezen. Ook die andere foto is een mooie. Gooi in de winter eens wat "apenote" zoals wij hier zeggen (kweet er het ABN niet voor) en eenmaal ze dit weten zullen ze dagelijks komen. In het begin nog wat afwachtend maar eenmaal ze het gewoon zijn mogen ze al wat beweging zien.
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
            Staat er zeer mooi op, ja die achtergrond maar ge heb soms niet te kiezen. Ook die andere foto is een mooie. Gooi in de winter eens wat "apenote" zoals wij hier zeggen (kweet er het ABN niet voor) en eenmaal ze dit weten zullen ze dagelijks komen. In het begin nog wat afwachtend maar eenmaal ze het gewoon zijn mogen ze al wat beweging zien.
            Apennoot, pinda, katjang allemaal ABN hoor.
            Tegenover mijn binnenstraat staat een hazelaar en daarin hebben ze ook een 'smidse' (plek om de noten vast te zetten en te kraken).
            Nu roven ze mijn rijkdragende Japanse wijnbes leeg en daarmee ben ik minder blij. Ik krijg ze nog slechts weg met abrupte bewegingen.
            Terwijl ik dit schrijf is er weer een geland op het rek waarlangs de Japanse wijnbes groeit.
            Het is een echte stadsvogel geworden. 10 Jaar geleden roofden ze in de binnenstad in Amsterdam al pinda's uit de mezenslingers en begroeven ze in de bloempotten aan de overkant van de straat.
            Last edited by Plaatwerker; 25 juli 2010, 13:39. Reden: tikfout
            Van kritiek leer ik.

Comment

Een geslaagde foto!

Vindt de achtergrond nog wel ok, met die schuine lijnen geeft dat wat interessante patronen.
              Wel heb ik de indruk dat de vogel ietwat te hard is aangescherpt in het verenpak (of beeld ik me dit in?).

Groetjes,

Ben
              Wat nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
                Wel heb ik de indruk dat de vogel ietwat te hard is aangescherpt in het verenpak (of beeld ik me dit in?).

Groetjes,

Ben
                Dat is iets wat ik mij ook voortdurend afvraag. Wat is de juiste verscherping?

Ik heb steeds gelezen: Na het op maat brengen (900 px) nog even verscherpen.
                In PS-Elements-6 krijg ik bij het kiezen voor 'Sharpen' de mogelijkheid om de volgende instellingen vast te stellen:
                1 Amount (hoeveel procent?) 10, 15, 20 ?
                2 Radius (hoeveel pixels?)
                3 Remove, waarbij ik altijd voor Gaussian Blur heb gekozen.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Hmm,

Ben zelf geen PS wizkid, verre van zelfs ^^

Wanneer ik aan scherp gebruik ik veelal een duplicate layer (blend mode = overlay) en daar dan een filter op (High pass filter, waar ik enkel de radius moet instellen).

Voor jouw methode denk ik dat je een beetje moet spelen met de waarden.
                  1) De amount is de hoeveelheid (duh ^^) scherpening dat hij toepast (moet je zelf inschatten wat het dient te zijn (met preview)).
                  2) De radius is het reikwijdte van het gebied rondom het punt (of de lijn) waar het programma de verscherpening doorvoert (doorgaans 0.5 of 1)
                  3) Treshold bepaald het verschil dat er tussen twee naast elkaar gelegen pixels dient te zijn alvorens er een verandering wordt doorgevoerd (doorgaans 0 of 1).

Jouw remove, ken ik niet, maar ik weet wel dat een gaussian blur veelal gebruikt wordt om iets zachter te maken (onscherpen) misschien om het eindresultaat minder agressief te laten lijken?

Neem deze commentaar met een korrel zout, want er zullen mensen zijn die hier meer omtrendt weten dan ikzelf

Groetjes,

Ben
                  Last edited by blvermeu; 28 juli 2010, 15:04. Reden: meer info toegevoegd
                  Wat nikon materiaal

Comment

Working...
                  X