Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit nijlpaard vertoonde sporen van strijd. Ossepikkers deden zich te goed aan de gapende wondes, je kon de pijn zo voelen....
Origineel standpunt. Het logge dier zorgt voor een mooie vlakverdeling.
Ik vermoed dat de ossepikkers niet in de wonden zelf pikken maar eerder uit zijn op de parasieten in de wonden. Het lijkt inderdaad alsof die puntige snaveltjes onbarmhartig inhakken op die sneden maar in werkelijkheid vissen ze handig de lastige insecten op. Dacht ik toch...
Origineel standpunt. Het logge dier zorgt voor een mooie vlakverdeling.
Ik vermoed dat de ossepikkers niet in de wonden zelf pikken maar eerder uit zijn op de parasieten in de wonden. Het lijkt inderdaad alsof die puntige snaveltjes onbarmhartig inhakken op die sneden maar in werkelijkheid vissen ze handig de lastige insecten op. Dacht ik toch...
Goed gedacht. Die zitten op giraffes, Neushoorns, buffels,... en vreten insecten en parasieten op. Beetje een dier zoals de poetsvissen.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Ze lusten ook graag vlees hoor. Herinner me van één of andere documentaire dat ze zelfs bewust bepaalde wonden openhouden om er langer van te "genieten". In dat op zicht een heel illustratief beeld
Ik heb de foto's op je site bekeken en kon ze ten zeerste smaken. Ik zie dat je Kwando (Kwara & Lagoon) bezocht hebt. Zelf was ik er voor het laatst in maart. In Kwara had ik het geluk "een pangolin" te zien.
Ik heb de foto's op je site bekeken en kon ze ten zeerste smaken. Ik zie dat je Kwando (Kwara & Lagoon) bezocht hebt. Zelf was ik er voor het laatst in maart. In Kwara had ik het geluk "een pangolin" te zien.
Groeten,
Johan
Johan
Inderdaad kwando (schitterende kampen trouwens), naast de 2 kampen die jij vernoemd ook nog eerst Lebala, waar de kans op wilde honden grootst is (pack van 17 wild dogs). Pangolin heb ik nog nooit in het echt/wild gezien.
Voor het eerst werden 4 pups aangetroffen in Lebala. Ik heb heel wat vrienden binnen Kwando (waaronder bijvoorbeeld Charles, manager/gids in Lebala en Spencer: gids in Lebala).
Toen ik er laatst was had ik geen geluk met de "wilde honden". Maar ik kon zeker niet klagen aangezien er altijd wel andere zaken te zien zijn.
Comment