Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet één maar vijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Niet één maar vijf

Een tijdje geleden had ik het geluk deze familie voor een hele tijd op de voet te kunnen volgen. Deze foto werd net genomen voor het uitbreken van een storm waarbij deze dieren enkel oog hadden voor een kudde impala's. Kort nadat de hemelsluizen open gingen, werd een succesvolle jacht aangevat.

Vijf cheetahs tesamen is zeker geen alledaagse "sighting" op een safari. De beste kans er één in het wild te zien heb je in de Mara/Serengeti (Kenya/Tanzania) en in (de) Okavango/Moremi/Linyanti/Central Kalahari (Botswana). Alhoewel Namibië de grootste populatie heeft, zie je er zelden één op een game drive aangezien ze voornamelijk terug te vinden zijn op "farmland".

Kwara - Okavangodelta - Februari 2010

Re: Niet één maar vijf

heel mooie poezen foto.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tsjonge, dat is inderdaad niet misselijk. Vijf stuks maar liefst. Mooi heuveltje ook. Een lager standpunt had ik hier wel mooier gevonden, met name om de horizonlijn niet door de twee rechtopzittende cheetahs aan de rechterkant te laten lopen, maar ik neem aan dat daar niet de mogelijkheid toe was.
      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Marsel,

Gezien de cheetahs enkele impala's in het vizier hadden, kon ik me inderdaad niet ideaal positioneren. Hoe graag ik ook een bepaalde foto zou nemen, hanteer ik steeds het principe dat mijn gedrag de interactie tussen prooi en jager niet mag verstoren.

De waarneming was voor mij uniek omdat je zelden vijf jachtluipaarden tesamen ziet. Recentelijk verlieten deze dieren de concessie en zijn ze te zien in en rond Moremi (national park) tussen Third bridge en Mboma island (op de weg naar de vogelkolonie - Godikwe). De reden hiervoor is vermoedelijk het groot aantal leeuwen in en rond Kwara.

Groeten,

Johan

Comment

Dit unieke moment heb je heel goed vastgelegd.
          Grt. Jef

Comment

Prachtfoto van prachtbeesten.
            Het kan aan mij liggen maar naar mijn mening kan de foto een tikkeltje meer saturatie gebruiken.

Mvg
            Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Héél knap vastgelegd dit unieke moment

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Inderdaad een zeldzaamheid om 5 van deze mooie cheeta's in 1 foto vast te zetten. Lezend naar je "intentie" is deze meer dan geslaagd.

grtz,

Alex
                Canon EOS 450D | EF-S 18-55MM | EF 75-300MM | Lowepro Slingshot 202AW -Black | Hama Traveller Compact Pro statief

Comment

Hartelijk dank aan iedereen voor het kijken en de commentaren.

Comment

Zeer mooi en uniek moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                      Zeer mooi en uniek moment.
                      jep cool gedaan.
                      nikon stuff

Comment

Working...
                      X