Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Een herstelling kost al direct 150 a 200 euro, het sop is de kool niet waard denk ik.
Ga voor een nieuwe lens: 300mm f4 met 1.4 TC.
Hopelijk is de 80mm minder geen te groot verschil... . (van 500 naar 420mm).
Tja, je nieuwe combinatie zal zeker kwalitatief goed zijn maar eens je veel mm gewoon bent....
vooral als je vogels fotografeert zou ik toch minstens naar een 400mm gaan......ik weet het, keuzes maken is niet altijd simpel.
Succes!
Tja, je nieuwe combinatie zal zeker kwalitatief goed zijn maar eens je veel mm gewoon bent....
vooral als je vogels fotografeert zou ik toch minstens naar een 400mm gaan......ik weet het, keuzes maken is niet altijd simpel.
Succes!
Jelle, neem het van mij aan: ik heb de sigma 150-500 vergeleken met de nikon 300mm f4 + 1.4TC (en ik vermoed dat dit bij canon niet anders zal zijn) en deze laatste combinatie is stukken beter.
Bovendien is een "budget" zoom op 500mm zelden 500mm. Op oneindig scherpgesteld zal dit wel ongeveer kloppen maar hoe dichter je onderwerp hoe meer de 500mm zal neigen naar een 400mm dus je zal het gemis aan mm's bijna niet merken denk ik.
Veel succes met je nieuwe aankoop
Grtz, Eric
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Jelle, neem het van mij aan: ik heb de sigma 150-500 vergeleken met de nikon 300mm f4 + 1.4TC (en ik vermoed dat dit bij canon niet anders zal zijn) en deze laatste combinatie is stukken beter.
Bovendien is een "budget" zoom op 500mm zelden 500mm. Op oneindig scherpgesteld zal dit wel ongeveer kloppen maar hoe dichter je onderwerp hoe meer de 500mm zal neigen naar een 400mm dus je zal het gemis aan mm's bijna niet merken denk ik.
Veel succes met je nieuwe aankoop
Grtz, Eric
Heb hem ondertussen aangekocht ! Vanaf het weer het toelaat kan ik op pad om te testen !
Comment