Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Prachtig hoor. De lens zal er wel voor iets tussen zitten maar de inbreng en kennis van de fotograaf is minstens zo belangrijk! Een objectief van een paar duizend euro is helemaal geen garantie voor goede foto's.
Hier: mooie compositie, prachtig licht, prima detail in zowel lichte als donkere partijen dus:
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Prachtig hoor. De lens zal er wel voor iets tussen zitten maar de inbreng en kennis van de fotograaf is minstens zo belangrijk! Een objectief van een paar duizend euro is helemaal geen garantie voor goede foto's.
Hier: mooie compositie, prachtig licht, prima detail in zowel lichte als donkere partijen dus:
Blijft steeds een moeilijk object die flight shots...
Hier heb je alles perfect onder controle gehouden, belichting en scherpte zijn perfect.
Het enige wat mij een beetje verbaast zijn de donkere randen ik zou bijna het woord vignettering durven gebruiken maar ik kan me niet indenken dat het gebruikte objectief hier last van heeft.
Blijft steeds een moeilijk object die flight shots...
Hier heb je alles perfect onder controle gehouden, belichting en scherpte zijn perfect.
Het enige wat mij een beetje verbaast zijn de donkere randen ik zou bijna het woord vignettering durven gebruiken maar ik kan me niet indenken dat het gebruikte objectief hier last van heeft.
Greets
Inderdaad vignettering, maar wel naderhand toegevoegd in ACR de gebruikte lens heeft daar inderdaad geen last van.
Ik gebruik deze bewerking bijna nooit maar 'k vond dit wel iets hebben bij deze foto zodat je nog meer het beeld wordt ingetrokken en dat het "egale" blauwe eens iets anders wordt dan gewoonlijk.
Comment