Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De foto is overdag genomen. De donkere achtergrond is een gevolg van klein diafragma (F20) en flitsen. Ik heb even getwijfeld om de achtergrond volledig zwart te maken. Graag jullie mening...
Voor mij ook gewoon zo laten, die achtergrond. De tekening in het donker geeft juist meer diepte aan het beeld.
Meestal zie je dergelijke foto's veel gesatureerder, ik ben er niet zeker van of dat beter zou zijn of juist niet.
Heerlijk detail in het koraal vooraan!
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
sta mij toe dat ik de foto (heel) snel wat heb aangepast om mijn idee duidelijk te maken: Een diagonale lijn die meer dynamiek geeft, een gulden snede op het oog en het wegcroppen van teveel achtergrond
mocht u bezwaar hebben dat ik de foto om didactische redenen heb aangepast, verwijder ik die meteen.
nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800 http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's
Voor mij ook gewoon zo laten, die achtergrond. De tekening in het donker geeft juist meer diepte aan het beeld.
Heerlijk detail in het koraal vooraan!
Volledig mee eens. Zeer mooi vastgelegd trouwens.
Als ik dan toch iets zou wijzigen, alhoewel het niet werd gevraagd door de TS, is een kleine crop zodat het schelpje net weg is uit de foto. Ook het witbalans, de levels mogen worden aangepast.
Als ik dan toch iets zou wijzigen, alhoewel het niet werd gevraagd door de TS, is een kleine crop zodat het schelpje net weg is uit de foto. Ook het witbalans, de levels mogen worden aangepast.
De levels en saturatie zijn beter, de crop kan mij niet overtuigen. Ik houd wel van wat meer 'omgeving' bij dierenfoto's.
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
Comment