Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Passer domesticus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Passer domesticus

    of gewone huismus ( bij gebrek aan andere vogels in mijn tuin )

    Jos
    Site

  • #2
    Re: Passer domesticus

    staat er leuk op hoor, al lijkt het beestje wat rossig?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Passer domesticus

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      staat er leuk op hoor, al lijkt het beestje wat rossig?
      grt,bouk.
      Hoi bouk

      Was zo een kleur, ik weet ook niet waarom...
      Vond hem of haar daarvoor wel iets hebben is misschien geen gewone huismus maar kruising tussen...
      Jos
      Site

      Comment


      • #4
        Re: Passer domesticus

        Hey Jos, Ik heb eens een kijkje genomen op je website omdat ik je posts hier niet echt scherp vond, deze mus is nog best ok maar die van de groenling bijvoorbeeld was helemaal uitgewassen. Op je website vind ik haarscherpe foto's terug en andere die nauwelijks scherp zijn. Bij je materiaal zag ik dat je een sigma 70-200 f2.8 gebruikt en o.a. een 2x extender.

        De zoomlens van sigma 70-200 f2.8 is op zich een scherpe lens maar leent zich niet zo tot gebruik met een teleconverter, zeker niet met een 2x dus ik vermoed dat dit aanleiding geeft tot je onscherpe foto's.

        Grtz,
        Eric
        Last edited by ericvanhout; 18 februari 2010, 18:43.
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Passer domesticus

          Een leuk musje

          Ik denk dat de sluitertijd van 1/20 erg lang is voor scherpe opnamen
          Kies liever ISO 400 dan 100

          Comment


          • #6
            Re: Passer domesticus

            Leuke foto.

            Wel een wat drukke achtergrond.

            Comment


            • #7
              Re: Passer domesticus

              [QUOTE=Josv;2571708][CENTER]of gewone huismus ( bij gebrek aan andere vogels in mijn tuin )

              Hoi Jos,

              Leuke foto, maar kan scherper. Wellicht vanuit de hand geschoten? Met een dergelijke korte sluitertijd (1/20) met zoveel mm beter een statief gebruiken, zal zeker kunnen schelen.

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Hey Jos, Ik heb eens een kijkje genomen op je website omdat ik je posts hier niet echt scherp vond, deze mus is nog best ok maar die van de groenling bijvoorbeeld was helemaal uitgewassen. Op je website vind ik haarscherpe foto's terug en andere die nauwelijks scherp zijn. Bij je materiaal zag ik dat je een sigma 70-200 f2.8 gebruikt en o.a. een 2x extender.

              De zoomlens van sigma 70-200 f2.8 is op zich een scherpe lens maar leent zich niet zo tot gebruik met een teleconverter, zeker niet met een 2x dus ik vermoed dat dit aanleiding geeft tot je onscherpe foto's.

              Grtz,
              Eric

              Kijk, dat vind ik nu heel sympatiek zo'n reactie. Daar heb je echt wat aan Zie ook mijn reactie hiervoor.

              Comment


              • #8
                Re: Passer domesticus

                Oorspronkelijk geplaatst door jellevanaalst Bekijk bericht




                Kijk, dat vind ik nu heel sympatiek zo'n reactie. Daar heb je echt wat aan
                natuurlijk altijd leuk als je er wat hebt aan een reactie, maar dit is Showcase en ik ging er vanuit, dat dit je betere werk was en je er zelf tevreden over was.
                anders misschien posten in beoordeling, waar ook nog het voordeel is, dat je er drie mag plaatsen en het de bedoeling is dat men wat verder op een foto ingaat dan alleen maar oeh en ah.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Passer domesticus

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  natuurlijk altijd leuk als je er wat hebt aan een reactie, maar dit is Showcase en ik ging er vanuit, dat dit je betere werk was en je er zelf tevreden over was.
                  anders misschien posten in beoordeling, waar ook nog het voordeel is, dat je er drie mag plaatsen en het de bedoeling is dat men wat verder op een foto ingaat dan alleen maar oeh en ah.
                  grt,bouk.
                  Het is altijd SUBJECTIEF en het is ALTIJD de bedoeling om ervan te blijven LEREN. Oeh en ah heb ik niets aan, ook al ben ik zo tevreden over mijn foto dat ik hem in Sc plaats. Men plaatst toch immers ook foto's in dit forumonderdeel om een serieuze mening te verkrijgen waar je wat aan hebt? Of het nu beoordeling is of Sc, het blijft wat mij betreft eender, al zal er bij beoordeling meer opbouwend commentaar zijn. Ik vind het gewoon heel sympatiek van Eric dat hij de moeite heeft genomen om hier wat dieper op de foto in te gaan. Dat mag toch ook wel eens gezegd worden? Ik neem aan dat Jos met dergelijk commentaar ook content is. Niets ten nadele van jou Bouk, niets persoonlijks...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Passer domesticus

                    Oorspronkelijk geplaatst door jellevanaalst Bekijk bericht
                    Het is altijd SUBJECTIEF en het is ALTIJD de bedoeling om ervan te blijven LEREN. Oeh en ah heb ik niets aan, ook al ben ik zo tevreden over mijn foto dat ik hem in Sc plaats. Men plaatst toch immers ook foto's in dit forumonderdeel om een serieuze mening te verkrijgen waar je wat aan hebt? Of het nu beoordeling is of Sc, het blijft wat mij betreft eender, al zal er bij beoordeling meer opbouwend commentaar zijn. Ik vind het gewoon heel sympatiek van Eric dat hij de moeite heeft genomen om hier wat dieper op de foto in te gaan. Dat mag toch ook wel eens gezegd worden? Ik neem aan dat Jos met dergelijk commentaar ook content is. Niets ten nadele van jou Bouk, niets persoonlijks...
                    ja..begrijp het hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Passer domesticus

                      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                      Hey Jos, Ik heb eens een kijkje genomen op je website omdat ik je posts hier niet echt scherp vond, deze mus is nog best ok maar die van de groenling bijvoorbeeld was helemaal uitgewassen. Op je website vind ik haarscherpe foto's terug en andere die nauwelijks scherp zijn. Bij je materiaal zag ik dat je een sigma 70-200 f2.8 gebruikt en o.a. een 2x extender.

                      De zoomlens van sigma 70-200 f2.8 is op zich een scherpe lens maar leent zich niet zo tot gebruik met een teleconverter, zeker niet met een 2x dus ik vermoed dat dit aanleiding geeft tot je onscherpe foto's.

                      Grtz,
                      Eric
                      Hoi Eric
                      Dank voor de mening, zal inderdaad zo wel zijn ivm de lens, ben daar echt niet zo van op de hoogte en zeker een jaar geleden bij aankoop niet.
                      Was toen gaan kijken voor de canon 70-300mm f4,5.
                      Deze was in aankoop duurder dan de sigma 70-200mm f2,8 + converter, maar ook iets zwaarder, en ik heb maar een invalide-uitkering (prijs).
                      De persoon in de winkel heeft mij toen de sigma aanbevolen, omdat ik met de f2,8 + convertor ook op nog maar op f5,6 kwam en dan een tele van 400mm had.
                      en zonder convertor een degelijke f2,8 70-200mm waarbij de 70mm ook nog kon gebruikt worden als bv. portret-foto of andere doeleinden.

                      Nu na een jaar zou ik toch voor de canon kiezen mocht ik het opnieuw doen, maar nu om weeral van lens te veranderen .... uitgaven. laat ik het zo maar.

                      Wat mij opvalt bij de sigma met convertor, is dat de lens bij AF scherpstelling, steeds een 3 tal seconden staat te trillen eer het scherp is, en dit zal de canon waarschijnlijk niet doen.

                      In elk geval eric en iedereen hier op dit onderwerp : bedankt voor de info.

                      ps.
                      en het zal wel niet alleen aan de lens liggen maar ook aan het manneke denk ik
                      Jos
                      Site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Passer domesticus

                        Hoi,

                        Heb mij dan toch eventjes toegelegd op Lightroom, sorry maar te laat aangedacht, en zodoende de vorige foto overschreven
                        Denk nu toch wel dat er meer scherpte opzit, veel verder kan ik niet meer gaan want dan kom ik in het "te overdreven"
                        Last edited by Josv; 3 maart 2010, 15:18.
                        Jos
                        Site

                        Comment

                        Working...
                        X