Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kauw oogcontact.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kauw oogcontact.

    Zoals op de foto te zien oogcontact, en hij is niet tam.



    of
    Met vriendelijke groet, Eric.
    ------------------------------------------------------------
    Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

  • #2
    Re: Kauw oogcontact.

    vind alleen het CS goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Kauw oogcontact.

      De compositie is goed maar de kauw is niet scherp en als je kijkt naar de grassprieten zie je dat het scherpteveld een heel stuk voor de kauw ligt. Ofwel verkeerd scherp gesteld ofwel heeft je objectief last van frontfocus.
      Grtz, Eric
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Kauw oogcontact.

        Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
        De compositie is goed maar de kauw is niet scherp en als je kijkt naar de grassprieten zie je dat het scherpteveld een heel stuk voor de kauw ligt. Ofwel verkeerd scherp gesteld ofwel heeft je objectief last van frontfocus.
        Grtz, Eric
        Inderdaad.

        Comment


        • #5
          Re: Kauw oogcontact.

          Lijkt mij eerder bewegingsonscherpte ! Je exif zou hier meer verduidelijken. Zeker niet showcase waardig.

          Gr David Verdonck
          www.davidverdonck.be
          Gr David

          Comment


          • #6
            Re: Kauw oogcontact.

            Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
            Lijkt mij eerder bewegingsonscherpte ! Je exif zou hier meer verduidelijken. Zeker niet showcase waardig.

            Gr David Verdonck
            www.davidverdonck.be
            Volgens mij is de exif gewoon beschikbaar in het plaatje, is overigens bij al mijn foto's zo! (over het hoofd gezien?)
            In elk geval bedankt voor de "opbeurende reactie", ik heb meer aan verbeteringen.
            Met vriendelijke groet, Eric.
            ------------------------------------------------------------
            Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

            Comment


            • #7
              Re: Kauw oogcontact.

              Eric,

              1/200 kan niet scherp zijn met een 400mm op een cropcamera

              beter licht afwachten

              Comment


              • #8
                Re: Kauw oogcontact.

                Oorspronkelijk geplaatst door Korenmolen Bekijk bericht
                Volgens mij is de exif gewoon beschikbaar in het plaatje, is overigens bij al mijn foto's zo! (over het hoofd gezien?)
                In elk geval bedankt voor de "opbeurende reactie", ik heb meer aan verbeteringen.
                In showcase mag je je verwachten aan verbeteringen van een goede opname naar een betere of van een zeer goede naar een perfecte foto toe. Maar minimaal dus een goede opname en dat is deze foto niet.
                Te verbeteren: lager standpunt, scherpte op onderwerp ipv op voorgrond, voor- en achtergrond onrustig, houding kauw gewrongen.
                Wel goed: belichting van donkere partijen op zijkant, maar onderzijde dichtgelopen. Je bent er dichtbij geraakt, ook een verdienste, maar misschien laten meeslepen omdat je dichtbij kon komen en een paar basisregels vergeten?
                Dat er al eens een harde reactie tussenzit is normaal: ik kijk hier ook rond om mooie foto's te zien en dan valt dit wel tegen.

                Eric

                Comment


                • #9
                  Re: Kauw oogcontact.

                  Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
                  In showcase mag je je verwachten aan verbeteringen van een goede opname naar een betere of van een zeer goede naar een perfecte foto toe. Maar minimaal dus een goede opname en dat is deze foto niet.
                  Te verbeteren: lager standpunt, scherpte op onderwerp ipv op voorgrond, voor- en achtergrond onrustig, houding kauw gewrongen.
                  Wel goed: belichting van donkere partijen op zijkant, maar onderzijde dichtgelopen. Je bent er dichtbij geraakt, ook een verdienste, maar misschien laten meeslepen omdat je dichtbij kon komen en een paar basisregels vergeten?
                  Dat er al eens een harde reactie tussenzit is normaal: ik kijk hier ook rond om mooie foto's te zien en dan valt dit wel tegen.

                  Eric
                  Met de harde reactie heb ik geen moeilijkheden, als een mod hem verplaatst had zelfs niet. Ook dat ik die lens "niet onder controle" heb is zeer waarschijnlijk.
                  Echter dat iemand zijn bril niet opheeft, en een exif niet ziet die er gewoon in zit, en daaraan ophangt dat het niets is, helpt mij niet, om een volgende hier wel waardig te hebben. Naar zijn plaatjes te oordelen had hij minimaal iets aan kunnen voeren als, te lange belichtingstijd, te hoog, te veel van voren, achtergrond te storend etc etc.

                  Indien niet gewenst om dat hier te doen had hij dat van mij ook in pm mail mogen doen, niet gezien.

                  In elk geval bedankt voor jouw reactie, dat helpt mij wel verder om een stap dichterbij te komen. ( dat meeslepen door dichterbij te geraken is zeker waar )

                  Een ieder bedankt voor zijn reactie, ook die van David, hij zal het goed bedoelen
                  Met vriendelijke groet, Eric.
                  ------------------------------------------------------------
                  Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kauw oogcontact.

                    vind het ondanks de onscherpte toch wel een leuk plaatje, heb zelf ooit is een tamme kauw gehad, zijn hele mooie vogels, vooral het grijs achterop zijn kop.
                    Canon eos 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kauw oogcontact.

                      Zeker niet slecht bedoeld hoor. Ik post hier zelf ook foto's en wie de bal kaatst krijgt hem terug zeggen ze bij ons. Ik ging wel van de veronderstelling dat je het forumreglement gelezen had.
                      Een foto die technisch niet correct is(serieus onscherp), daar valt weinig meer over te zeggen. Scherpte en belichting zijn basiselementen in de fotografie.
                      Als je in de album post heb je kennis genoeg om dit zelf te beoordelen. Vandaar dat het commentaar vrij kort was. In de fotohoek zou ik er wel dieper op in gaan.
                      Veel foto's moet het met minder commentaar doen.
                      --------------------------------------------------------------------------------

                      Forumreglement Sticky Showcase Dieren

                      Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

                      Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                      Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                      Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

                      Wat kan helpen om te beslissen of je foto in Fotobeoordeling of in Showcase thuishoort is je af te vragen: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan mee doen aan een foto-expositie (Showcase)?
                      Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.


                      Gr David
                      www.davidverdonck.be
                      Gr David

                      Comment

                      Working...
                      X