Het vrouwtje van mijn Microgeophagus ramirezi koppel
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Microgeophagus ramirezi
Collapse
X
-
Microgeophagus ramirezi
Labels: Geen
-
-
Re: Microgeophagus ramirezi
Mooi kleurrijk visje!
Ik vind het een beetje spijtig dat de rugvin een beetje wegvalt tegen het donkere stukje achtergrond.
Verder vind ik het niet meteen een spannende compositie.
Wel heel mooi van kleur en de scherpte is ook OK, ik vermoed dat dit door het glas van het aquarium is genomen? Dan is dat toch ook al een hele verdienste!Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
vroeger op dit forum bekend als wAckO
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk berichtDeze staat er ook mooi op.
Comment
-
Bedankt voor het kijken !
Aquariumfotografie is dus inderdaad niet evident !
Je zit met weinig licht, ook al lijkt een aquarium een lichtbak, en lichtbreking van het glas.
Een klein beetje schuin door het glas kijken, en er is geen scherpte meer.
Je kan dus een vis niet zomaar volgen vanop statief ; je moet echt meevolgen (pannend) met de vis mee.
Daarbij komt dat een vis steeds beweegt, en dat hij er ook niet alleen in zit. Dan komt er plots een andere vis vóór zwemmen, of staan ze storend op de achtergrond.
NIE SIMPEL !
Ik ben dus al blij, als ik er de vis scherp op krijg, en dat er niet te veel storende elementen op staan.
Maar ik blijf verder proberen
Ik vind het een beetje spijtig dat de rugvin een beetje wegvalt tegen het donkere stukje achtergrond.
Verder vind ik het niet meteen een spannende compositie.
Wel heel mooi van kleur en de scherpte is ook OK, ik vermoed dat dit door het glas van het aquarium is genomen? Dan is dat toch ook al een hele verdienste!
Comment
-
-
Thx hendrika en mseg !
Ben het volledig met je eens !
Dit soort fotografie - aquariumfotografie - is zeker niet de meest simpele soort fotografie
Comment
-
Zeer mooie opname van een van de mooiste visjes in het zoet water aquarium
Het is een wijfje, goed te zien aan de eiafzetpapil die bij het wijfje nogal stomp is, bij de mannetjes die nog kleurrijker zijn is deze spits.
Comment
-
Ha, nog een aquariumliefhebber ?
Bedankt voor de reactie !
Comment
-
Al van in mijn legerdienst Dama, en dat is nu 51 jaar geleden, en ook verwoed aq.fotograaf sinds 1961.
broken-wing
Comment
-
Comment