Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ondanks dat het een bijzondere soort is vind ik de foto niet zo geslaagd, ik vind hem precies op het blauw geplakt en er zit maar weinig scherptediepte in.
Tja ' Het gebrek aan scherptediep kan natuurlijk liggen aan het aantal mm en de afstand dat je van je onderwerp zat rekening houdend met het diafragma. Met die telelenzen is het vaak zo dat je niet alles scherp kunt diafragmeren. Zeker bij een ongecropt plaatje heb je met deze houding dat gevolg.
Echter teweinig scherptediep zou ik hier niet zeggen. Echt storend is het niet en de aandacht gaat toch naar de kop en ogen. Die zijn prima scherp.
Het standpunt van onder naar boven fotograferen doet het bij dit vogeltje niet zo goed.
Ook de dikke tak doet de foto zwaar ogen.
Ik heb vorig jaar de kans gehad om wilde exemplaren te fotgraferen. Mij verbaasde hoe klein en fijn gebouwd deze vogels zijn. In de vlucht bedriegt hun formaat door hun aparte vlucht en brede palletvormige vleugels.
Ik heb ze nog maar één keer in het wild gezien.
De foto is m.i. wel geslaagd, de scherpte ligt waar ze zijn moet en dat is niet zo simpel met een onderwerp in deze houding.
Dus een mooie waarneming en goed vastgelegd
De foto is m.i. wel geslaagd, de scherpte ligt waar ze zijn moet en dat is niet zo simpel met een onderwerp in deze houding.
Comment