Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bokje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bokje

    Vanmorgen ging ik met twee andere mensen op zoek naar het bokje, een klein steltlopertje met een hele goede camouflage! We hebben er vier gezien, twee ervan vlogen op een afstandje al weg, en de andere twee konden we rustig bekijken en fotograferen. Het bokje vertrouwd helemaal op zijn/haar schutkleur. Ik kon op ongeveer 30cm van het bokje foto's maken! Het was dan ook goed zoeken. Een geweldige ervaring om nooit te vergeten!
    Hieronder 3 foto's.
    De 3e foto is een zoekplaatje, het bokje staat er wel op. Zo kun je zien hoe goed de schutkleur is
    of commentaar welkom

    Nikon D70
    F5.6
    1/50
    ISO 200
    0.0-stap
    105mm


    Nikon D200
    F3.2
    1/160
    ISO 400
    +1-stap
    105mm


    Nikon D200
    F3
    1/180
    ISO 400
    0-stap'
    105mm


    Grtzz Jarno
    Nikon D200 en D70 met nikkor 18-55mm, sigma 135-400mm, sigma 105mm macro en nikon SB-600.

  • #2
    Re: Bokje

    Leuke soort!
    Waar heb je die kunnen fotograferen?

    Comment


    • #3
      Re: Bokje

      Oorspronkelijk geplaatst door |3ram Bekijk bericht
      Leuke soort!
      Waar heb je die kunnen fotograferen?
      Sorry, maar dat zeg ik liever niet

      Kijk eens hier op:
      De Bokje, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen

      Hier staat het biotoop van het bokje op, misschien is er een gebied bij jou in de buurt dat hieraan voldoet?
      Kun je eens gaan kijken, doe het wel 's morgens, ik was er vanmorgen al toen de zon op begon te komen

      Grtzz Jarno
      Nikon D200 en D70 met nikkor 18-55mm, sigma 135-400mm, sigma 105mm macro en nikon SB-600.

      Comment

      Working...
      X