Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laag tegen de grond in de sneeuw...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laag tegen de grond in de sneeuw...

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
    En van waar komt dat ruitjes patroon in de achtergrond van de tweede?
    Versta me niet verkeerd, ik heb er geen probleem mee mocht je photoshop gebruikt hebben. Alleen komt de tweede erg onnatuurlijk over wat mij betreft, ongeacht of er iets is aan bewerkt of niet.
    Ik zie hier geen ruitjespatroon. sla de foto eens op en trek een circel rond wat je bedoeld. Dan kan ik je verder helpen. Want nu heb ik geen flauw idee.

Comment

Drie mooie plaatjes de derde vind ik iets beter dan de andere

grt
      dany10
      Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Kijk, ik heb de foto gedownload en gewoon in photoshop via levels het "zwart punt" verschoven omde "ruitjes" duidelijker te maken. Die moet je nu toch zien? Ik zie ze ook zonder de "levels" aan te passen.

Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Die tweede is werkelijk een ramp. Het lijkt alsof je de lichtere tonen hebt willen opschuiven en zo de gehele foto hebt verknoeid. Van de andere twee foto's moet ik zeggen dat de gaai nog goed belicht is maar de sneeuw is echt wel grijs.
          Zo grijs heb ik sneeuw nog nooit gezien. Als je twijfeld moet je de kleurtonen maar eens nameten. De cijfers liegen niet. Ik heb snel effe gekeken en het zit zo steeds rond de rgb 230 .
          Verder lijkt me het sterk dat je in die sneeuw geen toonverschil hebt tussen de rgb kanalen zelf.
          Mij lijkt het alsof je de lichte en donkere tonen in photoshop hebt juist gezet door op de wangvlek de zwarte tonen juist te zetten. Hier ook steeds dezelfde waardes tussen de drie rgb kanalen.
          Bij de middelste foto is de wangvlek volledig zwart met waardes rond de 1.

Als ik er helemaal naast zit vergeef het me Anders zou het wel leuk zijn als je de onbewerkte foto liet zien.

Gr David Verdonck
          Gr David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Mooi hoor
            Maar die tweede mag er gerust van tussen want die is echt niet goed...
            Greetz, Kariboe
            Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
            Mag ik vragen wat er niet goed aan is? Mijn vrouw vond dat namelijk 1 van de betere van heel de reeks die ik had (8tal foto's).
            Het wit van de sneeuw is gewoon compleet uitgebrand - niks geen informatie meer in de pixel.
            Je hebt goed belicht - tenminste de gaai is goed uitgelicht, edoch daardoor gaat het wit van de sneeuw in de rooie. Geen drama hoor, gewoon een slechte foto !
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Hey Tunie,

Nummer 3 is Nummer 1 vind ik ook fraai.
              Maar inderdaad....de sneeuw in nummer 2 is volledig uitgebrand en er zit inderdaad een hele vreemde kleine ruit in de achtergrond. Een soort raster. Die foto is rijp voor de prullenbak. Neemt niet weg dat ik foto nummer 3 echt super vind...ook komisch. Vlaamse gaaien zijn altijd van die clowns.

ps...er zit zo'n vreemde bruine wazige vlek links onderin nr 1 en 2...net een vlindervleugel die uit de sneeuw steekt. Ziet er een beetje vreemd uit op mijn scherm. Misschien ligt dat aan mij.

Comment

Ok nu heb ik meer duidelijkheid. De ruitjes waarover jullie spreken zie ik niet in het omcirkelde gedeelte. Maar ik zie ze dan weer wel in de grijzere gedeeltes. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee vanwaar die komen.
                Ik heb inderdaad de hoge lichten iets aangepast gehad omdat de sneeuw redelijk hard uitgebrand is. Nu op mijn scherm gezien was dat geen probleem. Maar zoals geweten zit ik op een niet gekalibreerd scherm.

Daarom post ik hier nog eens alle 3 de foto's maar dan met de hoge lichten op originele settings. En is het takje in nr1 weggewerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Hey Tunie,

ps...er zit zo'n vreemde bruine wazige vlek links onderin nr 1 en 2...net een vlindervleugel die uit de sneeuw steekt. Ziet er een beetje vreemd uit op mijn scherm. Misschien ligt dat aan mij.
                  Die bruine vlek dat je ziet is het takje waar de gaai opzit. Maar hier valt het buiten het scherptegebied en het komt piepen vanachter een hoopje sneeuw (de witte wazige vlek rechts naast de bruine vlek.)

Comment

Nr 1 en 3 vind ik heel mooi.
                    Sneeuw is idd. wel wat grijs maar eigenlijk stoort me dat niet.
                    Over 2 is alles al gezegd.

Mvg
                    Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Je eerste Kristof Zo dicht bij deze vogel komen is sowieso al een prestatie. Je tweede zou ik naar vierkant croppen zodat de uitgebrande sneeuw de aandacht niet meer opeist (in het origineel) Bij de derde vind ik het takje storen.
                      Last edited by frank207be; 27 december 2009, 16:16.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Comment

Ik heb net men scherm gekalibreerd, en ben dan bewust direct deze foto's gaan nakijken omdat nr 2 slecht was volgens jullie. En op mijn scherm was deze goed.
                          Spijtig voor mij: Ik MOET jullie gelijk geven. Yuk zeg wat is daar allemaal mis met die sneeuw.

Na de kalibratie bleek dat de instellingen van men scherm ivm contrastverschillen zeer slecht was. Waardoor ik veeel te snel iets wit zag. Alsook is de sneeuw in 1 en 3 nu ook iets te grijs op men scherm.

De toekomst zal moeten uitwijzen of de kalibratie 100% juist is. (Zal het wel merken aan jullie eerlijkheid ) Maar het ziet er goed uit.

Mijn excuses aan allen die ik "betwijfelde"

Comment

ik zie hier ook een ruitjespatroon
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                            X