Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Voor iedereen die heeft opgemerkt dat hij of zij de foto graag wat groter had willen bekijken, er staat in mijn tekst een grote, rode link naar een versie van 1200 pixels breed. Dat lijkt mij tamelijk groot.
Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van OostenBekijk bericht
De foto is genomen met een 600 mm lens en een volledig open diafragma. De beertjes stonden ongeveer op 25 meter afstand, hetgeen betekent dat ik een scherptediepte had van ongeveer 40 cm. Ik heb uiteraard scherp gesteld op de kopjes van de beertjes, en daardoor is alles wat zich op een afstand van 25 meter van mijn camera bevond, scherp. Alles daarvoor en daarachter werd simpelweg onscherp.
Hadden de beertjes iets dichterbij gestaan, dan was de scherptediepte nog geringer geworden. Op 10 meter afstand bijvoorbeeld nog maar zo'n 6 cm.
Dus geen nabewerking om dit 'effect' te krijgen.
Bedankt voor deze verduidelijking. Ze stonden dus eigenlijk op de perfecte afstand om het gehele beertje scherp te hebben.
Zoals ik voordien al zei, wat het ook was het blijft een schitterende foto.
Prachtig!
Mijn eerste gedacht was dat dit "speelgoedbeertjes" waren die in een tapijtje van mos geplaatst waren, en dan met een macro-lens een foto genomen :-) Waarschijnlijk omwille van de DOF, en die plantjes, 't lijkt wel mos.
'k Denk dat iedereen hier wel jaloers kan zijn op zo'n foto's...
Prettig weekend.
hiawatha.
vraagje: hoe raak jij op 25 m afstand van die beren of omgekeerd: hoe raken die zoooo dicht bij jou?
ik krijg hier nog geen groene specht van op die afstand op de plaat want die is al lang gevlogen....merkwaardig.
vraagje: hoe raak jij op 25 m afstand van die beren of omgekeerd: hoe raken die zoooo dicht bij jou? ik krijg hier nog geen groene specht van op die afstand op de plaat want die is al lang gevlogen....merkwaardig.
De foto is genomen vanuit een schuilhut - de beertjes konden mij niet zien en daarom liepen ze ongestoord rond. Op het moment dat ik de schuilhut uit zou stappen, zouden ze heel hard wegrennen.
Comment