Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte (teddy)beren in Yosemite NP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwarte (teddy)beren in Yosemite NP

Een heerlijk gevoel... om 2 jonge zwarte beren en hun moeder van op afstand een hele middag te kunnen volgen in hun natuurlijke habitat.
    Hun uitstekende neus en vernuftigheid maken van deze ogenschijnlijke makke en tamme dieren, de gevaarlijkste dieven van het park. Ze breken zo een auto in, plunderen tenten leeg of gaan ervandoor met je rugzak.
    Zolang je ze echter met rust laat, doen ze geen mens kwaad.

Groeten

Mipstoo
    Last edited by mipstoo; 3 november 2009, 20:29.

Re: Zwarte (teddy)beren in Yosemite NP

Het moet een hele belevenis zijn.
    Je hebt ze mooi kunnen fotograferen

Johan

Comment

mooie reeks.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het lage perspectief en de houding in de eerste foto zijn erg sterk. De twee takken in de voorgrond leiden helaas wel erg af. Nummer 2 is leuk vanwege de houding, maar daar is de achtergrond erg onrustig, vooral omdat het daar veel lichter is dan het onderwerp zelf.
        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Allemaal bedankt voor de reacties en het kijken

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
          Het lage perspectief en de houding in de eerste foto zijn erg sterk. De twee takken in de voorgrond leiden helaas wel erg af. Nummer 2 is leuk vanwege de houding, maar daar is de achtergrond erg onrustig, vooral omdat het daar veel lichter is dan het onderwerp zelf.
          Ik heb dan ook een hele tijd plat op mijn buik gelegen. Geen schuilhut maar gewoon tijdens een wandeling tegengekomen. De eerste vind ik ook jammer van de takjes, die storen inderdaad en eisen een beetje de aandacht op. De houding van deze jonge beer kwam echter zo mooi over: zo jong en klein (+/- 60 cm lang) en al zo dreigend lopen.

De andere zat dan weer gewoon te luieren, wat te krabben en te spelen met een dennenappel en was ook schitterend om te bewonderen. Heel fotogeniek.
          De achtergrond, ja... daar moet je het soms mee doen. Ik ben een grote fan van je werk maar hier was het echt een gewone reis zonder al te veel voorbereiding. Misschien moet ik nog wat met dodge en burn de achtergrond wat donkerder maken, vrees aleen dat de beer dan minder opvalt door de donkere vacht.

Toch bedankt voor de commentaren

Groeten

Mipstoo

Comment

Prachtige beesten, en vind het knappe platen. In de geleverde kritiek kan ik mezelf wel vinden, maar de platen houden mijn aandacht lang vast en dat vind ik veel belangrijker dan technische perfectie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
              Ik heb dan ook een hele tijd plat op mijn buik gelegen.
              En je ziet dan ook gelijk het resultaat - mensen zouden wat minder bang moeten zijn om hun jas vies te maken.

De achtergrond, ja... daar moet je het soms mee doen. Ik ben een grote fan van je werk maar hier was het echt een gewone reis zonder al te veel voorbereiding. Misschien moet ik nog wat met dodge en burn de achtergrond wat donkerder maken, vrees aleen dat de beer dan minder opvalt door de donkere vacht.
              Ik begrijp heel goed dat je het niet altijd voor het kiezen hebt, maar soms kunnen twee passen naar links of naar rechts een compleet andere achtergrond opleveren, ook als je maar een paar seconden de tijd hebt. Ik zou in dit geval vooral proberen de hoge lichten wat terug te dringen. Ik weet niet hoe handig je bent met PS, maar jou ook je raw bestand nog een keer kunnen ontwikkelen met bijvoorbeeld een stop minder belichting, en die versie door het bovenste deel heenpoetsen.
              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                En je ziet dan ook gelijk het resultaat - mensen zouden wat minder bang moeten zijn om hun jas vies te maken.

Ik begrijp heel goed dat je het niet altijd voor het kiezen hebt, maar soms kunnen twee passen naar links of naar rechts een compleet andere achtergrond opleveren, ook als je maar een paar seconden de tijd hebt. Ik zou in dit geval vooral proberen de hoge lichten wat terug te dringen. Ik weet niet hoe handig je bent met PS, maar jou ook je raw bestand nog een keer kunnen ontwikkelen met bijvoorbeeld een stop minder belichting, en die versie door het bovenste deel heenpoetsen.
                Bedankt voor de info, hier kan ik iets mee.
                Denk niet dat het voor binnenkort is dat ik terug tussen de beren lig, maar ik ga zeker nog iets extra proberen te halen uit de foto's via PS.

Groeten

Mipstoo

Comment

Jawel ik vind ze mooi op plaat gevangen. Idd een beetje jammer van de tak in de eerste. Idd nuttige tip over het verplaatsen om een betere achtergrond, maar ik kan me best voorstellen dat dit toch niet altijd mogelijk is. Je wil ze op dat moment vooral in beeld. En met moeder beer in de buurt...ik weet niet of het dan nog 'teddy' is d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                    Jawel ik vind ze mooi op plaat gevangen. Idd een beetje jammer van de tak in de eerste. Idd nuttige tip over het verplaatsen om een betere achtergrond, maar ik kan me best voorstellen dat dit toch niet altijd mogelijk is. Je wil ze op dat moment vooral in beeld. En met moeder beer in de buurt...ik weet niet of het dan nog 'teddy' is d
                    Moeder beer liep er ook rond, maar had op zich weinig interesse in mij. Ze heeft mij in de 3 uur dat ik ze gevold ben, maar één keer aangekeken.

De jonkies houden het zelf wel in de gaten. Bij beweging gaan ze op hun achterpoten staan, om de omgeving op te nemen en te ruiken wat er gebeurd.

Ik ben er zeker van dat ze mij allemaal hebben opgemerkt maar het kon hun niet al te veel schelen, zolang ik op een afstand bleef natuurlijk.

Alle foto's zijn gemaakt met een 70-200 en sommige met een 1.7 Tele extender, dus een 340mm max. Daar kun je wel mee op een veilige afstand blijven.

Na een drietal uurtjes waren ze wat dichter bij een weg geraakt en voor je het wist stonden er een 10-tal autos met een drievoud aan mensen. Toen zijn ze het bos terug ingetrokken. Denk dat het lawaai en de opdringere menigte te veel was. De ranger die er ook bijgekomen was heeft mij wel verboden er terug achter aan te gaan.

Groeten

Mipstoo

Comment

vind ze ondanks de technische mankementjes toch zeer geslaagde foto's hoor ! moet een fantastastische belevenis geweest zijn,

waar ergens in Yosemite heb je deze gevonden ?
                      heb toen slechts 1 zwarte beer gezien op onze ganse trip doorheen California : en ook in Yosemite NP , vlak bij 1 v/d parkeerplaatsen bij the village ; het was wel al bijna donker ; heel vreemd ook : eerst liep er een coyote over de weg en enkele seconden later ontdekten we de beer op de plek waar de coyote was verdwenen ;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Blockx Bekijk bericht
                        vind ze ondanks de technische mankementjes toch zeer geslaagde foto's hoor ! moet een fantastastische belevenis geweest zijn,

waar ergens in Yosemite heb je deze gevonden ?
                        heb toen slechts 1 zwarte beer gezien op onze ganse trip doorheen California : en ook in Yosemite NP , vlak bij 1 v/d parkeerplaatsen bij the village ; het was wel al bijna donker ; heel vreemd ook : eerst liep er een coyote over de weg en enkele seconden later ontdekten we de beer op de plek waar de coyote was verdwenen ;
                        Hoi Herman,

De moeder en 2 kleintjes vielen ons op toen we vanuit de vallei richting de Tioga Pass reden. Eigenlijk was het mijn vriendin die het opmerkte en ik ben mij dan ook meteen iets verder gaan parkeren om ze het bos in te volgen.

Ik heb vaak 's nachts geluiden gehoord rond de cabins waar we sliepen, maar ik heb geen beren in de vallei gezien. Naar het schijnt zijn ze er zeker en kunnen ze op de meest slimme manieren aan eten komen.

In de vallei hebben we 's avonds wel veel wasberen gezien. Die kwamen gewoon op het terras van het restaurant de kruimels opeten, helemaal niet zo schuw.

Jammer eigenlijk om te zien wat voor een invloed de nabijheid van mensen heeft op de wilde beesten.

Groeten
                        Mipstoo

Comment

Knap heel knapvoorkeur voor de eerste

Comment

Working...
                          X