Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3X Dol-fijn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3X Dol-fijn

Hallo,

Enkele foto's die ik op mijn laatste reis heb genomen: een wandelvakantie op La Gomera. Tijdens een rustdag zijn we dolfijnen en walvissen gaan spotten.

Ik ben niet zeker of de foto's goed genoeg zijn om in de showcase te tonen, maar dit zijn misschien verzachtende omstandigheden:

Deze foto's van de snelle, nieuwsgierige speelvogels zijn genomen op een serieus schommelende boot waarop 80% van de passagiers met zeeziekte op het benedendek lag. Had ik tenminste plaats om te fotograferen wat er ook toe leidde dat ik geen tijd had om zeeziek te worden ...

Alle foto's zijn genomen met een Nikon D90 18-200 lens.

Moeder met jong: f5.3, 1/2500, iso400

En weg zijn wij: f11, 1/1000, iso400

Piepekoe: f4.8, 1/1600, iso400

Alvast bedankt voor jullie mening!

mvg
    Pascal

Re: 3X Dol-fijn

De laatste is de beste wat mij betreft. Die toont immers het meeste dolfijn. Lijkt me geen makkelijk onderwerp. Die beesten blijven niet boven water wachten tot iedereen geklikt heeft.

Comment

mooie reeks, ook voor mij de laatste de beste.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heel mooie derde
        Ook mooie kleuren.
        Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Derde

Water en dolfijnen staan er het mooist op. super
          Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Ja, die derde is duidelijk de betere foto

Comment

Uit "ervaring" weet ik dat deze moeilijk in beeld te brengen zijn... het laatste verlof heb ik er mij ook aan gewaagd Mooi in beeld gebracht, al denk ik dat een polarisatie filter geen slecht idee was geweest voor 1 en 3.
              Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Bedankt voor het bekijken allemaal.

Het is inderdaad niet makkelijk. Ik heb me ook al afgevraagd of een polarisatiefilter iets zou uithalen, maar er is vooral een fikse portie geluk nodig. Vergeet niet dat je hoek tov het water constant verandert...dat water beweegt, de boot beweegt en de zon schijnt er op... Om de de seconde heb je een ander lichteffect en dan ook nog eens de dolfijnen die niet willen luisteren ... Maar het is wel één van leukste onderwerpen ooit. Deze en olifanten in Sri Lanka

Grtz
                Pascal

Comment

3de foto is super!
                  Knap!

Comment

Knappe foto's met nummer 3 voorop, ik vertrek donderdag ook naar daar, hopelijk heb ik evenveel geluk !

Comment

Working...
                    X