Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prooien...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prooien...

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
    ammai, is dat niet een grote vis voor zo een klein vogelken???
    Daar schrok ik effe van toch!
    In elk geval: knap gevangen!!! (zowel de dieren op de fotos als de dieren zelf door de fotograaf )

Lena
    Néé, dat is juist een probleem met de stijgende aantallen van deze vogel. Het gaat hier om een AALSCHOLVER en je ziet er dus steeds meer.
    De leek herkent ze het makkelijkst aan/in hun "heraldieke" houding : rustend, zittend of staand op een paal met de vleugels uitgespreid. Waarschijnlijk doen ze dat om zo hun verenkleed te laten drogen. Aalscholvers komen zelfs in steden voor wat wijst op verbetering van de waterkwaliteit (jawel !).

Veel eigenaars van vijvers (hengelverenigingen, bijvoorbeeld...) zien de steile opgang van deze vogel met lede ogen aan. De natuurverenigingen denken (of menen te denken) dat de vogel de vijver "instandhoudt" (en dus enkel zieke of verzwakte prooien vangt) maar hengelaars oordelen wel een beetje anders.
    Het zijn namelijk GEWELDIGE duikers (zo onhandig als ze vliegen en ondanks hun wat ongewone houding tijdens het zwemmen met de snavel ietwat geheven). Tja, je moét wel iets kunnen om zwemmend vis te vangen.
    Dat ze grote prooien meester kunnen bewijst de foto ten overvloede.

Misschien heb je al wel eens (vis)vijvers gezien die "afgezet" zijn met dunne scheerlijnen. De bedoeling hiervan is de aalscholvers verhinderen om te landen. 't Probleem is natuurlijk dat al die kort naast mekaar geplaatste lijnen (circa 75 cm ?) het hengelen er nu niet bepaald makkelijker op maken...

Wanneer ze in groep trekken vliegen ze in V-formatie, net als (bv) ganzen.

De 2e watervogel is een fuut.

Comment

prachtige reeks.
      op het juiste moment op de juiste plaats.
      mijn voorkeur gaat naar de derde,omdat hij ws de moeilijkste was om te fotograferen.

Comment

Super serie
        mvg
        Antoine

Comment

Alleen het feit dat je de vogels met een prooi ziet is al bewonderenswaardig.
          Daar wordt naar mijn idee wel eens aan voorbij gegaan.
          En ze dan ook nog eens heel fraai op de sensor vastleggen, zegt wel iets over de kwaliteit ervan. Heel fraai.

De derde spreekt mij het meest aan, al had ik het grassprietje linksboven wel weggehaald.
          www.ronaldmengerink.nl

Comment

zeker die derde omwlle van het mooie licht
            Groetjes Hilde
            http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Waauw , deze zijn echt goed geworden bij u! Jij had deze weer mooi te pakken op het juiste moment

Vooral die Aalscholver had een serieuze prooi gevangen hé, dat vond ik een spectakel om te zien! De prooi van het vogeltje had ik niet gezien tot jij me de foto toonde.

Beeldige opnames, alle drie!!!
              Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

Comment

Ik had het een paar dagen geleden nog maar gezegd :...

Comment

Working...
                X