Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ik vind het best knappe foto's. Timing zit wel goed, scherpte ook, belichting is misschien aan de donkere kant, maar dat geeft dan wel weer veel detail in de witte veren.
Ruis en vroeger filmkorrel hebben mij nooit gestoord in fotografie. Nooit begrepen waarom zovelen daar over vallen. toch zeker als het onderwerp meer dan ok is en dan een beetje structuur in de achtergrond zit (lijkt gedrukt op rijstpapier).
Ik heb zo'n vermoedden dat die ruis toch niet normaal is. Dit is toch geen iso 400. Mijn canon 30d is ook geen iso wonder, dit heb ik echter nooit gezien.
Zal het niet zijn dat de foto verkeerd belicht was en dat je hem een stuk lichter hebt gemaakt?
ik vind het best knappe foto's. Timing zit wel goed, scherpte ook, belichting is misschien aan de donkere kant, maar dat geeft dan wel weer veel detail in de witte veren.
Ruis en vroeger filmkorrel hebben mij nooit gestoord in fotografie. Nooit begrepen waarom zovelen daar over vallen. toch zeker als het onderwerp meer dan ok is en dan een beetje structuur in de achtergrond zit (lijkt gedrukt op rijstpapier).
Met zo'n makelijk exemplaar voor de lens moet je er toch iets beter van kunnen maken.
Je kan toch niet zeggen dat je je niet stoort aan die korrel als je een sluiter hebt van 1/2000. Nu weet ik wel dat je het beeld wilt bevriezen maar zo'n korrel is toch geen toegevoegde waarde. Het rode van de bek en poten komen er ook niet uit, wat toch heel herkenbaar is bij ooievaars.
Misschien wel heel kritisch maar ook voor mij hoort deze hier niet thuis.
Oorspronkelijk geplaatst door David VerdonckBekijk bericht
Ik heb zo'n vermoedden dat die ruis toch niet normaal is. Dit is toch geen iso 400. Mijn canon 30d is ook geen iso wonder, dit heb ik echter nooit gezien.
Zal het niet zijn dat de foto verkeerd belicht was en dat je hem een stuk lichter hebt gemaakt?
De foto is niet lichter gemaakt. Kan deze abnormale ruis dan te wijten zijn aan mijn toestel? Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze opmerking al meermaals heb gekregen?
Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines
De foto is niet lichter gemaakt. Kan deze abnormale ruis dan te wijten zijn aan mijn toestel? Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze opmerking al meermaals heb gekregen?
Als ze niet lichter gemaakt is en niet te fel gecropped is denk ik dat enkel je toestel overblijft. Enik lees in je handtekening dat je een 40D hebt. Deze moet volgens mij makelijk zonder ruis op iso 400 kunnen schieten. Mijn eos400 is zelfs zo slecht niet.
Heb je dit probleem al vanaf je het toestel hebt?
Buiten de ruis zijn de foto's wel mooi geslaagd.
hier had je zelfs naar iso 200 kunnen gaan, dan had je nog steends 1/1000 wat meer dan genoeg is om scherp te schieten uit de hand.
Comment