Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

biddende torenvalk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: biddende torenvalk

Je hebt hem mooi dicht en scherp weten fotograferen. Helaas is voor mij de kop net te donker. Met dat tegelicht lijken ze me alle drie te donker, zeker de laatste.
    Automatisch ga je toch naar de ogen zoeken.Die zitten samen met de kop in de schaduw gedeelte. Je hebt dan wel het doorkijk effect aan de vleugels.
    De vogel bleek goed mee te werken maar de lichtomstandigheden leken mij minder.

Gr David Verdonck
    Gr David

Comment

Iedereen bedankt voor de mooie commentaren !

@ Room63 :
      Zoals reeds vermeld zit de exif nog in de foto's, maar als je Opanda nog niet hebt :
      foto 1 : 1/2500", F4, Aperture priority, ISO 200, +1.5 EV
      foto 2 : idem
      foto 3 : 1/3200", andere waarden zoals de eerste twee foto's.

@dacale :
      ik begrijp best wat je bedoeld, maar zo scherp heeft ook wel iets
      En veel tijd voor instellingen was er niet : ik heb een reeksje kunnen maken van 34 foto's, met 18" tussen de eerste en de laatste foto ... gelukkig had ik mijn toestel van tevoren ingesteld voor zo'n situatie.

@ David :
      met wat zonlicht op het oog zouden ze misschien wel beter geweest zijn, maar dan verlies je ook het mooie effect van het licht dat nu door de vleugels schijnt, vooral op de tweede foto. Te donker vind ik ze echter niet, op mijn monitor is de schaduwzijde toch mooi doortekend, met voldoende detail.
      Om foto's te nemen met het licht langs de 'goede' zijde, was ik verplicht van onder de valk door te rijden. Ik wist van tevoren dat hij dan zou weg vliegen, maar wou het toch wel proberen ... maar hij heeft mij niet de kans gegeven.

Al bij al zeer intense 18 seconden !

Comment

mooie reeks, knap gedaan hoor,

gr Luc
        http://luc-danneels.be/

Comment

Zeer mooie reeks, Wim. Voor mij zeker niet te scherp. Zoals het spreekwoord zegt: de aanhouder wint ... Misschien is het op de parking dan toch soms spannender dan in die "luxe hut" . Een aanmoediging alleszins om vol te houden. Dikke proficiat.
          mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Citaat DKW

ik begrijp best wat je bedoeld, maar zo scherp heeft ook wel iets
            En veel tijd voor instellingen was er niet : ik heb een reeksje kunnen maken van 34 foto's, met 18" tussen de eerste en de laatste foto ... gelukkig had ik mijn toestel van tevoren ingesteld voor zo'n situatie.

ja nu begrijp ik je volledig als je die reeks snel achter elkaar afspeelt is het alsof hij vliegt.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Knappe reeks

Comment

Working...
              X