Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levendbarende hagedis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Levendbarende hagedis

Hallo,
    nog eens een postje wagen: een levendbarende hagedis (hoewel ik nog twijfel ...is het dan toch een muurhagedis?) uit La Brenne, Frankrijk.

mvg,

Peter

300mm + 1,4x, f8, statief, 1/125s.
    http://www.flickr.com/photos/7406953@N08/show/

Re: Levendbarende hagedis

als waarneming mooi, maar als opname niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie waarneming.

Comment

[QUOTE=Peter W.;2332483]Hallo,
        nog eens een postje wagen: een levendbarende hagedis (hoewel ik nog twijfel ...is het dan toch een muurhagedis?) uit La Brenne, Frankrijk.

Op zich opmerkelijk dat je een dergelijke foto met 420 mm (300mm + 1,4x) (de cropfactor niet eens meegerekend) hebt gemaakt. Met een beetje voorzichtigheid en geduld kun je de beestjes best wel dichter naderen met een kleiner aantal mm, zelfs een macro. Maar goed het eindresultaat is er inmiddels en die is op zich niet verkeerd.
        Je kunt overigens de naam van het onderwerp van je topic veranderen in muurhagedis, want zo heet het beestje.

Comment

Als foto is hij toch wat te min voor showcase.

Groeten,

rudy

www.vogelsvanbelgie.be
          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jellevanaalst Bekijk bericht
            Op zich opmerkelijk dat je een dergelijke foto met 420 mm (300mm + 1,4x) (de cropfactor niet eens meegerekend) hebt gemaakt. Met een beetje voorzichtigheid en geduld kun je de beestjes best wel dichter naderen met een kleiner aantal mm
            Hoi,

Terechte opmerking en in normale omstandigheden zou ik dat zeker geprobeerd hebben maar tussen mij en de hagedis liep een beek en had niet echt zin om er een natte broek aan over te houden.

Kan je mij even uitleggen hoe je het verschil ziet tussen een muurhagedis en levendbarende hagedis?

@ Rudy: misschien wel maar ik wil opbouwende kritiek geen schouderklopje; daarom gekozen voor showcase.

mvg,

Peter
            http://www.flickr.com/photos/7406953@N08/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter W. Bekijk bericht
              Kan je mij even uitleggen hoe je het verschil ziet tussen een muurhagedis en levendbarende hagedis?
              Een muurhagedis is veel robuuster dan een levendbarende hagedis met een veel grotere, krachtigere (en spitsere) kop, een groter lichaam en is veelal donkerder gekleurd met een licht (geblokt) vlekkenpatroon. Op zich is het onderscheidt helemaal niet zo moeilijk als je weet waar je op moet letten. O.a. op de site van de Nederlandse Stichting RAVON staan enkele foto's van de beide soorten, kijk daar maar eens op en laat de beelden spreken zou ik zeggen...

Last edited by jellevanaalst; 23 juli 2009, 08:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter W. Bekijk bericht
                @ Rudy: misschien wel maar ik wil opbouwende kritiek geen schouderklopje; daarom gekozen voor showcase.
                Voor opbouwende kritiek moet je in fotobeoordeling zijn.

Hans
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                X