Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Below Zero

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Below Zero

    Enkele duikfoto's uit Thailand






  • #2
    Re: Below Zero

    Ik ben niet bekend met onderwaterfotografie en ken de moeilijkheid er dus ook niet van.
    Als waarneming waarschijnlijk wel ok! en wat moet je onder water hebben genoten! maar als foto kan er nog wel het een en ander aan geschaafd worden.
    Vooral qua scherpte als qua belichting en misschien ook wel de kleurechtheid.

    Soms vind ik dat we iet kritischer naar onze eigen foto's mogen kijken voordat we ze in de showcase plaatsen.
    Voor mij moet een foto uit de showcase eventueel kunnen meedingen naar een plaats in "the hall of fame" en dat doen deze niet (maar dat is mijn definitie van de showcase).

    Volgens mij was de fotobeoordeling qua plaats beter geweest, vooral voor de opbouwende feedback.

    Maar goed in ieder geval kan een niet geplaatste foto, ook niet voorzien worden van commentaar.

    Groeten uit "De Voer".

    Comment


    • #3
      Re: Below Zero

      Bedankt voor de reactie.
      Ik kan mij zeker vinden in jou definitie over showcase. Maar ik maak voor onderwaterfotografie een uitzondering, al klinkt dat misschien stom. Onderwater fotografie is een heel stukje moeilijker dan boven water. Ik trek zonder flits dus moet het hebben van de goede zichtbaarheid onder water, en ik ben nog beginnend duiker dus heb nog heel wat moeite met perfect stil te hangen voor een scherpe foto. Toch was ik al best tevreden met het resultaat, en dit samen met meer kans op nodige commentaar zorgde ervoor dat ik ze in showcase plaatste. Maar ik had misschien beter toch voor fotobeoordeling gekozen.

      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: Below Zero

        Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
        en ik ben nog beginnend duiker dus heb nog heel wat moeite met perfect stil te hangen voor een scherpe foto.
        Ik heb gelezen dat je beter eerst goed leert duiken en dan pas je camera meeneemt
        Je merkt heel duidelijk dat er niet met een flits is gewerkt, want het rood ontbreekt...
        Facebook
        Flickr
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Below Zero

          Er zijn weinig camera's die in Witbalans de optie "Onderwater" hebben, denk ik, dus een grijskaartje in plastik mee naar onder nemen en op de eerste foto plaatsen. Dan kun je als je gaat bewerken die als referentie nemen. Je foto's zullen er van opknappen! (Mits je in RAW schiet hè.)
          Groets, Gerhard
          Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

          Comment


          • #6
            Re: Below Zero

            Indien je geen flits wil meenemen is het misschien een goede optie om een roodfilter te gebruiken, deze zal je tot op een bepaalde diepte meer kleur geven. Maar ik raad toch het gebruik van flitsers aan, uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat de kwaliteit sterk toeneemt.

            Els
            www.waseonderwaterfotoenfilm.be

            Comment

            Working...
            X