Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Deze foto is alweer van een paar weken geleden. De sperwer kwam zo dichtbij dat deze met de 500mm niet temaken was. Gelukkig de 300 bij me dat paste net.
Zoals je in een andere topic aangeeft, blijkbaar is men hier zulke kunstwerken al vrij gewoon.......
"Te krap in kader"
Waarschijnlijk staat men er niet bij stil dat als je met een 300 mm (vast) werkt je moeilijk nog kunt voor of achteruit gaan, zonder verstoring van je onderwerp...
Velen hebben de wens deze prachtige roofvogel vast te leggen, maar dit is echt huzarenwerk en een combinatie van natuurkennis (biotoop- en habitatweetjes) en een portie geluk
Mij is het nog niet gelukt ...
Een klein vraagje, hoe ging je te werk, daar je aangeeft dat hij te kort bij zat voor de 500mm, en je hebt dan nog de tijd en de kans om ongestoord van lens te verwisselen of (toestel wissel met andere lens)....(schuilhut?)en zeker gezien je laag standpunt (zelfde locatie als je eekhoorn?)...
Allen dank voor de reactie, ben ik erg blij mee.
Petronix, deze foto is gemaakt vanuit een ingegraven schuilhut, waarbij ik voor 2/3 in de grond sta. Vandaar het lage standpunt.
In deze hut is ruimte voor twee lenzen, waardoor ik beide had klaarliggen.
Dus geen wisseling van lenzen, dan was de vogel gevlogen.
Pichayandege, de naverscherping is zeer minimaal geweest en op mijn scherm zie ik het onnatuurlijke niet. Maar dank voor een kritische blik, daar houden we elkaar scherp mee
Comment