Gisteren lang getwijfeld of ik vandaag wel naar de polder zou gaan.
Weerberichten kijken, twijfelen en uiteindelijk besloten de gok te wagen, dus vanmorgen om 5.00 uur m'n nest uit.
De hele weg regen en nog eens regen. Toen ik aankwam, alleen maar regen.
Ben er nu toch dacht ik, dus maar een rondje gereden.
Veel aktiviteit bij de grutto's en de tureluurs.
De grutto's om hun kroost te beschermen, net als de grauwe ganzen overigens.
Ook nog een paar hazen en boerenzwaluwen gezien, dus best nog een mooie dag gehad.
Had eigenlijk de kiekendief in landing met een groene achtergrond in gedachte, maar heb hem/haar bijna de hele ochtend niet gezien. Net toen ik het op wilde geven liet het paartje zich even zien. Met het sombere weer slecht licht, maar dit is één van de plaatjes waar ik toch wel heel blij mee ben.
1/500, f5.6, iso640, spotmeting, manueel belicht
Weerberichten kijken, twijfelen en uiteindelijk besloten de gok te wagen, dus vanmorgen om 5.00 uur m'n nest uit.
De hele weg regen en nog eens regen. Toen ik aankwam, alleen maar regen.
Ben er nu toch dacht ik, dus maar een rondje gereden.
Veel aktiviteit bij de grutto's en de tureluurs.
De grutto's om hun kroost te beschermen, net als de grauwe ganzen overigens.
Ook nog een paar hazen en boerenzwaluwen gezien, dus best nog een mooie dag gehad.
Had eigenlijk de kiekendief in landing met een groene achtergrond in gedachte, maar heb hem/haar bijna de hele ochtend niet gezien. Net toen ik het op wilde geven liet het paartje zich even zien. Met het sombere weer slecht licht, maar dit is één van de plaatjes waar ik toch wel heel blij mee ben.
1/500, f5.6, iso640, spotmeting, manueel belicht
![](http://www.ronaldmengerink.nl/UserFiles/Image/Natuurfocus/bruine-kiekendief-002.jpg)
Comment