In onze tuin staan een drietal dode fruitbomen. Ik zaag die niet weg maar laat die speciaal staan om allerhande beestjes aan te trekken. Er hangen diverse nestkasten in, één mezenkast is trouwens bewoond door een hommelnest. Tot mijn grote vreugde merkte ik dat er op twee bomen sporen waren van een specht. En ja hoor, enkele dagen later was er een volledige nestholte. Eerst vreesde ik nog dat die beestjes niet gingen blijven in een tuin met regelmatig spelende kinderen, grasmachine, heggeschaar & zware hakselaar maar blijkbaar is de tuin groot genoeg. We blijven met de grasmachine een tiental meter van de boom af (zowiezo wordt in dat deel van de tuin slecht paden afgereden door het lange gras). Ook de schuiltent staat op 10 meter afstand. Ze zijn wel zéér op hun hoede. 5DII + 400 f/4 DO + 1.4X conv. & gecropped tot 10MP
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Groene specht
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Comment
-
Re: Groene specht
dedju Hans... dat gaat weer een reeks mooie foto's opleveren.
Ik ga voor de tweede omdat de eerste de "standaard pose" is...Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
-
2de is méér dan de moeite waard, al had ik toch liever wat meer detail in het verenkleed gezien (ligt misschien aan de combinatie DO 400 + TC, of was 't toch nog iets te veraf ?). Alleszins mooi, en sla ze gaar (= gade in ons dialect) hé !
Mvg.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht2de is méér dan de moeite waard, al had ik toch liever wat meer detail in het verenkleed gezien (ligt misschien aan de combinatie DO 400 + TC, of was 't toch nog iets te veraf ?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht10 meter & ISO 500. Beelden zijn haarscherp hoor. Ik ben alleen niet zo'n liefhebber van té sterk verscherpte beelden. Als ik dat doe heb ik altijd het gevoel dat het onnatuurlijk is.
Mvg.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk berichtOk, niks op tegen. Maar toch, 't kan ook aan de verkleining liggen (foto 's zijn zelfs kleiner dan dat BD toelaat).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtDit is een 6 MP crop, iets anders verscherpt. Het licht zat ook niet echt mee, dit was de schaduwkant van de boom, misschien daarom iets minder contrast. Ok, als ik het diafragma van de combinatie iets sluit dan zijn de beelden nog scherper, dat ontken ik niet. Dit is op f/5.6, dus alles volledig open. Anderzijds wordt de achtergrond dan natuurlijk ook drukker want de fluweelboom staat redelijk dichtbij. Feitelijk zou ik de tent ietsje dichter kunnen zetten, het koppeltje is die ondertussen al gewoon.
Mvg.Last edited by Soeki Wan; 9 mei 2009, 16:18.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
is er nog plaats in je tent ?
superschuwe vogel die het hazepad kiest bij eerste geluid/beweging
deze zijn al erg mooi in natuurlijke "tuin"omgeving
ik kijk al uit naar de volgende reeks met iets beter lichtWe all go a little mad sometimes. Haven't you?
Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com
Comment
Comment