Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mijn voorkeur gaat uit naar foto 2. Volgens mij ook van uit een hogerstandpunt, het heeft wel iets. Jammer dan je bij foto 3 iets te veel storing hebt in je voorgrond. Voor foto 1 heb ik geen opmerkingen maar vind 2 net iets beter
Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L
Hoe vond je Gombe stream?
De boottocht op het meer vond ik indrukwekkend, maar heel confronterend omwille van bootjes vol oorlogsvluchtelingen uit Congo (10 jaar geleden).
Een mooie reeks, met een luide "ooooh" voor de tweede
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
#1 vind ik qua compositie en pose van het onderwerp veruit het sterkst. Ook vind ik daar de takken mooi door het beeld kronkelen. De chimp is door het tegenlicht wel wat donker geworden, maar dat is met wat lokale aanpassingen in PS zo verholpen. Ik neem aan dat er niet geflitst mocht worden?
Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van OostenBekijk bericht
#1 vind ik qua compositie en pose van het onderwerp veruit het sterkst. Ook vind ik daar de takken mooi door het beeld kronkelen. De chimp is door het tegenlicht wel wat donker geworden, maar dat is met wat lokale aanpassingen in PS zo verholpen. Ik neem aan dat er niet geflitst mocht worden?
Neen, er mocht vanzelfsprekend niet geflitst worden. Op het moment van fotograferen (1) regende het zelfs, waardoor het licht in de foto een wat sombere sfeer weergeeft. Toch is het meeste detail in het donker bewaard gebleven, maar heb ik hem zo donker gehouden om dicht bij de realiteit te blijven. In PS neigt de vacht anders snel naar grijs.
Comment