Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hunting Chimp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hunting Chimp

Tijdens ons verblijf in Gombe Stream National Park in Tanzania, hadden wij het geluk een groep chimpansees te kunnen volgen tijdens hun tocht door het woud op zoek naar eten. Te voet is het dikwijls lastig de door bomen springende dieren bij te houden, maar gelukkig hielden ze regelmatig halt om even wat te eten.

Op een gegeven ogenblik waren we getuige van de jacht op een kleinere soort aap (de naam is me even ontschoten). De dame hier gefotografeerd had het gemunt op een moeder met haar baby en dan met name de baby. Zij werd luid aangemoedigd door de groep door middel van het welbekende chimpanseegeschreeuw. Het lawaai ging door merg en been en moet erg angstaanjagend geweest zijn voor het arme prooitje. Het tafereel speelde zich een meter of 10 boven onze hoofden in de toppen van de bomen af. We bevonden ons inmiddels midden in de groep en konden dus niet te veel bewegen. Ondanks het feit dat het moment supreme zich niet binnen het bereik van mijn camera bevond en wij regelmatig opzij moesten springen voor een aanstormende chimpansee, heb ik om het hoogtepunt heen toch wat aardige (lugubere) foto's kunnen maken.

Links de jager, rechts de prooi:

Genietend van de vangst met een blaadje en een besje:

Niet geschoten is altijd mis

Re: Hunting Chimp

fraai geschoten!..spijtig dat je niet op dezelfde hoogte zat zeker?..grtz!
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Nr 2 voor mij : heel mooi !

Mvg.
      The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

voor mij 1 omdat je toch eronder staat wil ik meer boom zien
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
          fraai geschoten!..spijtig dat je niet op dezelfde hoogte zat zeker?..grtz!
          Ja, nogal. Heb nog een tijdje achter ze aangeslingerd, maar van die tarzan-taferelen begin je toch snel moe te worden als je niet genoeg traint.
          Niet geschoten is altijd mis

Comment

leuke waarneming en lijkt me prachtig om mee te maken.
            de opnamen zelf vind ik niet zo, veel te veel takken, al hoe wel het bij de tweede dan wel weer grappig is zo'n doorkijkje.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
            X