Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hoop en Teleurstelling
Collapse
X
-
-
Re: Hoop en Teleurstelling
heel leuk gedaan.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Met alle respect voor ieders mening, maar bij deze opname is er goed op gelet dat zonnestand, tijdstip van opname en opnamestandpunt overeenkomen. Ik zie dus geen tegenstrijdige schaduwwerking. Een binnenopname achter zonwerend glas en met binnenverlichting kan best een minder contrastrijk beeld opleveren dan een buitenopname in volle zon. In die omstandigheden kan de schaduwwerking binnen verschillen van die van buiten imo.
Als er duidelijke fouten in het beeld zitten, dan hoor ik dat graag. Dank voor alle reacties.mijn foto's: www.reneheylen.be
Comment
-
-
Excuus, ik zal het verkeerd gezien hebben. Dan komt het gewoon erg onnatuurlijk over op mij.
Bij nader inzien komt dit misschien omdat de aap vrij ver op de voorgrond zit. Toch kan ik de bomen op de verre achtergrond ook redelijk scherp zien. Hiervoor heb je een diafragma van 20 nodig denk ik. Misschien moet je om betere diepte in de foto te krijgen, ook de foto van de achtergrond met dezelfde instellingen en scherpstelafstand nemen als die van de aap.Last edited by Erryt; 1 april 2009, 11:44.Niet geschoten is altijd mis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erryt Bekijk bericht... Misschien moet je om betere diepte in de foto te krijgen, ook de foto van de achtergrond met dezelfde instellingen en scherpstelafstand nemen als die van de aap.
Omdat de geposte foto's > 400Kb waren en ik ze toch moest aanpassen, heb ik meteen wat graduele vervaging toegevoegd.mijn foto's: www.reneheylen.be
Comment
-
Het perspectief klopt niet...
Voor de rest is dit niet echt mijn ding...
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk berichtHet perspectief klopt niet...
Voor de rest is dit niet echt mijn ding...
Greetz, Kariboe
Moet Kariboe bijtreden.
Comment
-
Probeer je eens voor te stellen dat er achter het raam een reclamebord staat met daarop een affiche met de afbeelding van dit (chiquita-)landschap. Van binnenuit en doorheen het venster maak ik een opname van dat bord. Perspectief klopt perfect.
Het landschap is met een standaard lens opgenomen, zonder enige wijziging. Met een raam op die parking en met de mederking van de aap , zijn de beide scenes in één keer op te nemen. Perspectief klopt opnieuw.mijn foto's: www.reneheylen.be
Comment
-
Wellicht mooi idee, maar ik snap het niet...
Zulke fotosamenstelling laat vermoeden dat er een gedachte achter zit, en laat mij die nu net ontgaan.
De aap kan imho best heimwee naar zijn home-land hebben, maar daar bestaan er toch geen gemerkte bananen ?
Dus : vanwaar die titel HOOP en TELEURSTELLING ?
Wat de kwaliteit van de beelden aangaat : hier valt vooral het verschil in contrast op de aap op beide beelden op...
Mvg.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
Met dank voor alle reacties en respect voor ieders mening. Misschien is de afstand tussen afbeelding en verbeelding soms te groot.mijn foto's: www.reneheylen.be
Comment
Comment