Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Prima serie, goed scherp en een mooie toon in de lucht. De eerste heeft mijn voorkeur vanwege het oogcontact. Kijk uit met verscherping voor randen die al een hoog contrast hebben; rondom de vogel zie je een lelijke verscherpingshalo.
Maar is dat een verscherpingshalo aan de onderkant?
Marsel van Oosten Re: Bruine Kiekendief
--------------------------------------------------------------------------------
Prima serie, goed scherp en een mooie toon in de lucht. De eerste heeft mijn voorkeur vanwege het oogcontact. Kijk uit met verscherping voor randen die al een hoog contrast hebben; rondom de vogel zie je een lelijke verscherpingshalo.
----------------------------
Donkerder onderwerpen tegen een lichtere achtergrond vertonen spijtig genoeg (bijna) altijd een "Natuurlijke" halo, en deze kan hier idd nog versterkt zijn door de 10% verscherping in BD-sizer... Zal er de volgende keer extra op letten, beloofd !
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
bruine kiek inderdaad, goed te herkennen aan dat randje rond zijn kop
voor mij is de 1ste foto de beste omdat bij deze de kop erg mooi in beeld is. alle foto's zijn ook mooi scherp en met mooie kleuren
Het is inderdaad een bruine kiekendief.
Het is niet gemakkelijk, er zitter er al niet veel en dan nog een deftige foto maken is helemaal niet zo evident... dus
Comment