Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poolvos (c)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Poolvos (c)

    AAAAHHH, is duidelijk nu.

    Tja, er zijn voor en tegenstanders en dat kan ik goed begrijpen. Dat bitterballenverhaal is het uiterste wat niets van doen heeft met verantwoorde natuurfotografie.

    Ik zal, als voorbeeld, vertellen hoe men in Noorwegen werkt. Zoals je weet is er in Europa een goed bestand aan arenden waar men heel trots op mag zijn. Onze contactpersoon in Noorwegen werkt zijn hele leven al met arenden en verdient alle lof. Al het wild wat wordt aangereden haalt hij op in een omtrek van wel 300 kilometer. Deze dieren gebruikt hij om de zee/steenarenden te voeren in de winter. Of de dieren dit ook daadwerkelijk nodig hebben betwijfel ik, aangezien ze perfect in staat zijn hun eten bij elkaar te jagen. Maar wat het wel tot gevolg heeft is de zichtbaarheid vergroten en mensen kennis te laten maken met deze imposante vogels op een afstand die echt indruk op je zal maken. Dat je er dan ook nog foto's van kan nemen is helemaal mooi meegenomen.

    Dieren voeren om er een foto van te maken lijkt mij geen probleem zolang men dit op een verantwoorde manier doet. Een buizerd lokken met een konijn die je langs de kant van de weg hebt gevonden is volgens mij niets mis mee. Pindakaas tussen de schors smeren om spechten mee te lokken is volgens mij niets mis mee.

    Lynxen op de foto proberen te krijgen door dode dieren neer te leggen lijkt mij niets mis mee.

    De dieren kwets je er niet mee en geeft ze als dank een lekker hapje. Daarnaast is het prachtig om de dieren op korte afstand te mogen bekijken.

    Dierenwelzijn staat voorop en het plaatje mag nooit ten koste gaan van dit welzijn.

    Lekker de vogeltjes blijven voeren in de winter en als je slim bent zet je het schuiltentje erbij en maak je er mooie plaatjes van. Kan echt geen kwaad.

    gr. Edwin Kats
    Nikon D300 met MB-D10
    Nikon 200-400/4 VR

    Comment


    • #32
      Re: Poolvos (c)

      Erg indrukwekkende foto's. Je eerste hier heeft dan wel - terecht - HoF gehaald, waarvoor proficiat, maar op je website staan nog wel meer pareltjes.
      Marleen
      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

      Comment


      • #33
        Re: Poolvos (c)

        Dat is zo..Mooi Mooi mooi en proficiat met je nominatie en sorry dat ik dit niet eerder heb opgemerkt.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #34
          Re: Poolvos (c)

          Ik val in herhaling maar deze reeks is gewoon genieten!
          Echt fantastisch, je blijft gewoon kijken!
          Proficiat met de zeer terechte HOF!
          http://blackletterday.wordpress.com

          Comment


          • #35
            Re: Poolvos (c)

            Hoi Edwin,

            Tja wat moet ik nog zeggen.
            Je hebt een fantastische reis gemaakt
            en bent met super mooie beelden naar huis gekomen.
            De poolvos goed inbeeld gebracht.
            Terecht dat je in de "HOF" staat.
            Complimenten hoor!!!!

            Groet Agnes
            http://www.naturefocus.nl

            Comment


            • #36
              Re: Poolvos (c)

              prachtig!

              Comment

              Working...
              X