Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
(Wellicht beetje "off-topic", maar misschien kan er iemand ons helpen bij onze steeds weerkerende huiselijke discussies wanneer we over onze snelwegen rijden :
*Is het maar een indruk, of zie je dergelijke (soms vrij grote) vogels de laatste tijd meer en meer?
*Is dit zeker een buizerd? Ik zou dat ook een buizerd noemen, maar zijn er "kenners" die dit kunnen bevestigen? (Geen kiekendief of zoiets?) Ik zie regelmatig gelijkaardige vogels, vrij groot in omvang, met echter totaal andere kleuren (maar voor zover ik hierover lees, blijkt dat nu net typisch voor buizerds te zijn).
Is er ergens een goed "systeem" om ze onderscheiden van elkaar? We hebben wel een (vrij uitgebreid boek) met de verschillende Europese (en Noord-afrikaanse) vogels, maar op basis van die (overigens zeer goede en mooie) tekeningen blijft het toch moeilijk om de juiste soort te bepalen...
Sorry indien deze vraag hier niet toegelaten is...
Stef
Comment