Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De olifant en de waterval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De olifant en de waterval

    Er zijn van die plekken op aarde die al zo vaak zijn gefotografeerd, dat het bijna onmogelijk is om er iets van te maken dat niet al duizenden, zo niet miljoenen keren eerder is gedaan. Toen ik vorig jaar bij Victoria Falls in Zambia was, had ik precies dat gevoel; hoe maak ik hier in vredesnaam een foto die nog niet eerder gemaakt is?

    Al op de eerste dag hoorde ik van de lokale bevolking dat er een olifant was gesignaleerd in de buurt van de falls. Toen ik dat hoorde, besloot ik een paar dagen extra in het gebied te blijven in de hoop de olifant en de watervallen in één beeld te kunnen vatten.

    En hoewel geduld in natuurfotografie lang niet altijd beloond wordt, was dat tot mijn grote vreugde dit keer zeker het geval.

    Ik was 's ochtends vroeg met een klein bootje vertrokken toen ik opeens een olifant in het ondiepe deel van de Zambezi rivier zag lopen. Het water stond in deze periode vrij laag, en daar maakte hij gebruik van om zo bij vegetatie te komen die normaal gesproken onbereikbaar is. Maar hij was nog ver weg en het was vrij donker, dus ik ben door gevaren naar de watervallen. Kort na zonsopkomst zag ik de olifant dichter naar de rand toelopen. Uiteindelijk stopte hij bij een struik vlakbij de afgrond en begon rustig te ontbijten. Ik houd er erg van om tegen het licht in te schieten, dus de positie waarin ik mij bevond kon niet beter.

    Ik wist meteen dat ik een hele bijzondere foto had gemaakt waarvan er geen tweede in de wereld bestaat, en dat was een fantastisch gevoel.

    En dat het inderdaad een zeldzame foto is, blijkt wel uit het feit dat hij nu over twee volle pagina's staat afgedrukt in het januari-nummer van de internationale versie van National Geographic.

    Ik neem voortaan overal een olifant mee naar toe.

    Kijk hier voor een grotere versie.

    Last edited by Marsel van Oosten; 17 december 2008, 19:26.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: De olifant en de waterval

    mooie plaat!! Mag hij nog iets groter!! Please??

    Comment


    • #3
      Re: De olifant en de waterval

      Gefeleciteerd!

      En het verhaal erbij maakt het helemaal af...

      Comment


      • #4
        Re: De olifant en de waterval

        Prachtplaat!!
        Mooi van kleur en uitzonderlijke waarneming.

        Maak hem groter aub...!
        Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

        Comment


        • #5
          Re: De olifant en de waterval

          That's one in a lifetime! Geweldig inspirerende foto ook!
          feitelijk maar 1 woord voor nodig : WAUW!

          Mvg
          Canon EOS 450D (15/12/08)
          Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
          Statief : Velbon Sherpa 450R

          Comment


          • #6
            Re: De olifant en de waterval

            inderdaad foto met heel groot WAAAAAAW gevoel !

            een welverdiende proficiat !!!!!
            www.pbase.com/dewildean

            Comment


            • #7
              Re: De olifant en de waterval

              Heb hem ff in het groot op mijn peeceetje bekeken, zeer mooi!, hij verdient echt een grotere post hoor!!!

              Comment


              • #8
                Re: De olifant en de waterval

                Gefeliciteerd Een prachtstuk

                Comment


                • #9
                  Re: De olifant en de waterval

                  Het is een uniek beeld. Mooi ! En proficiat met de National Geographic publicatie.
                  Marleen
                  It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                  http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                  Comment


                  • #10
                    Re: De olifant en de waterval

                    Prachtig beeld ! De falls zijn héél mooi (heb ze ooit ook gefotografeerd) maar de olifant maakt het af !
                    Meer foto's: http://users.telenet.be/jellevandeveire
                    Mijn boshut-blog: http://jellevandeveire.blogspot.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: De olifant en de waterval

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                      Het is een uniek beeld. Mooi ! En proficiat met de National Geographic publicatie.
                      Marleen
                      ook mijn mening, spijtig dat je zo klein post ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: De olifant en de waterval

                        Prachtig!

                        Zou hem ook graag wat groter zien.. :P
                        Groetjes

                        CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                        Comment


                        • #13
                          Re: De olifant en de waterval

                          Ik heb zojuist een link in het bericht geplaatst naar een grotere afbeelding!
                          Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                          Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                          Comment


                          • #14
                            Re: De olifant en de waterval

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                            Ik heb zojuist een link in het bericht geplaatst naar een grotere afbeelding!

                            Schitterend ! en proficiat met je plaatsing in national geographic!!!! dat is een hele eer, en de plaat en JIJ verdient hem!!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: De olifant en de waterval

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                              Er zijn van die plekken op aarde die al zo vaak zijn gefotografeerd, dat het bijna onmogelijk is om er iets van te maken dat niet al duizenden, zo niet miljoenen keren eerder is gedaan.
                              (...)
                              Ik neem voortaan overal een olifant mee naar toe.
                              Dat het een fantastisch gevoel is als je geduld beloond wordt met zo'n beeld waarin alles net in de goede plooi valt kan ik geloven.

                              Ik zie de reeks met de olifant al voor mij: de olifant en de eifeltoren, de olifant en de toren van pisa, de olifant op Times square, ...

                              Comment

                              Working...
                              X