Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de vlucht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de vlucht...

    Ben al effe bezig met tuinvogeltjes in de vlucht te (proberen) fotograferen.

    Niet echt simpel, heb al verschillende sensors/lichtsluizen versleten en ook de belichting is niet echt simpel. Mijn eerste toonbaar resultaat maar er kan nog heel wat verbeteren. Zijn er evt nog mensen mee bezig?

    Guido

    Geyst

  • #2
    Re: In de vlucht...

    prachtig moment en pose, wel heel snel dat vreselijke groene netje weghalen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: In de vlucht...

      Dat voederzakje wegstempelen en je hebt een prachtplaat

      Johan

      Comment


      • #4
        Re: In de vlucht...

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
        Dat voederzakje wegstempelen en je hebt een prachtplaat

        Johan
        yep, en zet je naam dan ook wat discreter misschien, op deze egale achtergrond vraagt hij wat teveel aandacht.
        mooie houding van de vogel, mooi belicht en heel scherp !

        Comment


        • #5
          Re: In de vlucht...

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Dat voederzakje wegstempelen en je hebt een prachtplaat

          Johan

          Zelfde gedacht
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

          Comment


          • #6
            Re: In de vlucht...

            Wow, die heb je knap gevangen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je exif-gegevens hier en dan met name je sluitertijd. De enige plek waar ik ze nu weet te fotograferen daar staan zoveel bomen dat ik zo'n benodigde sluitertijd nooit haal vrees ik. Was het groene zakje een tak ofzo dan had je een hele toffe plaat...
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Re: In de vlucht...

              De foto is gemaakt met de Pentax K10D en als lens de FA* 24/2. De sluitertijd was 1/160 maar is in wezen niet echt belangrijk. De beweging is bevroren door een flits. Geschatte flitsduur 1/22000 sec.

              Zonder dat voederzakje is het een wat doelloos vliegend klevertje. later komt er evt een boomstammetje ipv die mezenbol.

              Guido
              Geyst

              Comment


              • #8
                Re: In de vlucht...

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Dat voederzakje wegstempelen en je hebt een prachtplaat

                Johan
                Ga volmondig akkoord !

                Mvg.
                The bird is known by his note, a man by his word.

                Comment


                • #9
                  Re: In de vlucht...

                  Ben het eens met mijn voorgangers, wel heel mooi moment vastgelegd
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de vlucht...

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    prachtig moment en pose, wel heel snel dat vreselijke groene netje weghalen.
                    grt,bouk.
                    200% akkoord, knap hoe je de beweging bevriest
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: In de vlucht...

                      wat is dat toch allemaal, die hetze tegen het groene netje? Dat hoort er gewoon bij op deze foto vind ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: In de vlucht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        prachtig moment en pose, wel heel snel dat vreselijke groene netje weghalen.
                        grt,bouk.

                        Vind ik ook - dan wordt het een prachtplaat

                        Comment


                        • #13
                          Re: In de vlucht...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          wat is dat toch allemaal, die hetze tegen het groene netje? Dat hoort er gewoon bij op deze foto vind ik.
                          Dat was ook mijn gedacht, stoort voor mij echt niet...!
                          Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: In de vlucht...

                            Heel mooi!!

                            Zette je de camera op statief naast het zaadzakje en hield je het vanop afstand in 't oog? Met de FA*24/2 kan ik me niet inbeelden dat je vlak naast het zakje plaatsvatte?

                            Er zijn verschillende technieken waar ik weet van heb, maar ik probeerde het zelf nog niet. Opzetten, wachten en de remote (aldaniet wireless) indrukken als je een mooi moment ziet is er eentje. Een andere is gebruik maken van trap focus. I.e. de camera op een fictief punt scherpstellen (waar je de vogel verwacht), in continuous drive mode zetten en dan een remote hangen die in bulbmodus constant ingedrukt is. Dat laat je 'm gewoon enkele uurtjes staat en telkens er een beestje doorheen de scherptezone passeert neemt je toestel een foto.

                            Hoe deed jij 't?

                            Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                            Comment


                            • #15
                              Re: In de vlucht...

                              Ik werk soms met een lange afstandsbediening en soms ook met een lichtsluis.

                              De focus trap is niet gevoelig genoeg om dit te stoppen.

                              Guido
                              Geyst

                              Comment

                              Working...
                              X