Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Mooi beeld met de spiegeling maar ik mis toch scherpte.
Niet echt verwonderlijk gezien je keuze van f22?
Nog eens overddoen op bvb f8 als je de kans krijgt en 't zal veel beter zijn.
Zijn die zwarte vlekjes stof op je sensor of vuil op het water? voor mij mogen die best weggewerkt worden met de computer.
@terrano: hoe kan je nu scherpte missen op F22 ??
verder vindt ik het een beeje jammer ISO 800 en een (te) korte sluitertijd voor een 300mm te moeten gebruiken omdat je diafragma zo extreem dicht staat
Terrano's opmerking is terecht. Waarschijnlijk ben je ervan uit gegaan dat je door het kleine diafragma absolute scherpte zou krijgen, maar dat is niet zo (de resolutie van de 100-400mm lens bij 300mm is reeds lager op f11 dan op f8). Had je deze foto op 100 ISO en met diafragma 8.0 genomen (resulteert in ongewijzigde sluiterstijd), dan had je een veel beter resultaat gehad, indien de reiger tenminste niet te hard bewoog.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben echt blij dat ik door jullie tips veel kan bijleren.
Dit is de reden waarom ik op dit forum zit.
Ik zal hier de volgende keer zeker rekening mee houden.
Grt. Jef
Comment