Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 X Close-up, Enjoy, I Did

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3 X Close-up, Enjoy, I Did

    Ik woon midden tussen Hoch Wild Freigehegen en Gayapark alwaar ik in beiden parken roofvogels in actie kan zien.
    Hier zie je drie close-Ups van Hoch Wild Freigehegen.
    Deze foto's hebben hun exifs er nog in zitten, en zijn verder geheel onbewerkt.
    Hierbij keek hij eerst naar mij en toen naar zijn doel, en dan zie hem vlak voor Actie !!.







    Last edited by Irineas; 7 september 2008, 15:40.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

  • #2
    Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

    prima platen hoor en de tekst zonder bril te lezen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

      ik begrijp het niet meer ... zo'n foto's en maar 1 reactie ...
      schitterend werk vind ik !

      Comment


      • #4
        Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

        Oorspronkelijk geplaatst door DKW Bekijk bericht
        ik begrijp het niet meer ... zo'n foto's en maar 1 reactie ...
        schitterend werk vind ik !
        misschien vindt men het niet mooi, dat bij de laatste opname de snavel wat wegvalt in de donkere achtergrond.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

          Mooie, maar ik mis bij alle drie wel wat scherpte!

          Grtz,Fabienne
          Oordeel niet op basis van uiterlijk. Een rijkgevuld hart kan verstopt gaan onder een armzalige jas .
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

            Oorspronkelijk geplaatst door F@bke Bekijk bericht
            Mooie, maar ik mis bij alle drie wel wat scherpte!
            Over welke delen van het onderwerp heb je het dan? Mij lijken ze voldoende scherp, maar 't kan zijn dat ik niet op bepaalde details let die jij wel gezien hebt.

            'k Vind het drie prachtige platen waarvan ik wou dat ik ook zo'n beestjes in de buurt had om ze de sensor te laten passeren
            Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

            Comment


            • #7
              Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

              Oorspronkelijk geplaatst door F@bke Bekijk bericht
              Mooie, maar ik mis bij alle drie wel wat scherpte!

              Grtz,Fabienne
              Oordeel niet op basis van uiterlijk. Een rijkgevuld hart kan verstopt gaan onder een armzalige jas .
              Moet hiermee akkoord gaan. Ik ken ondertussen dit Gehege : er is niet zoveel licht. Voor een betere DOF moet je er een hogere ISO-waarde gebruiken, samen met een hogere f-waarde, en dan nog : uit de hand genomen...

              Mvg.
              The bird is known by his note, a man by his word.

              Comment


              • #8
                Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

                Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
                Moet hiermee akkoord gaan. Ik ken ondertussen dit Gehege : er is niet zoveel licht. Voor een betere DOF moet je er een hogere ISO-waarde gebruiken, samen met een hogere f-waarde, en dan nog : uit de hand genomen...

                Mvg.
                Hoi Ho-Merris

                Het was een stralend blauwe wolkeloze hemel en 28 graden warm
                Jij kent Hoch Wild Freigehege, dan weet je dat ze daar vanaf de bosrand waar het publiek staat (= pad onder en tussen bomen) over een grasveld heen naar de bosrand vliegen en vanuit een hoge den weer terug komen zetten, en dus steeds vlak onder die hoogstaande zon doorscheren.
                (dit even voor alle geïnteresseerden die het daar niet kennen)
                De ene na de andere show volgt in rap tempo gedurende deze voedertijd.
                Dus met al die steeds zeer wisselende omstandigheden en belichtingen, wat voor ISO zet jij er daar op, en natuurlijk welke F en sluitertijden ?

                Graag hoor ik van jou en F@bke ook precies in welke regio's van deze fotokes er onscherpte is vast te stellen welke in verband gebracht kunnen worden met F en ISO en sluitertijden.
                Maar tevens kan ik de voelhaartjes rond de snavel tellen en zelfs meten hoe lang ze zijn.
                Dat wil zeggen, bij deze close-ups bestaat nu een DOF van ongeveer 25 centimeter op een genomen afstand van ongeveer een meter.
                Ik heb naar jouw werk gekeken Ho-Merris
                Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

                En jouw DOF bij de derde foro is hier ongeveer 4 tot 5 centimeter, je achterste voelspriet en een rechtervoorpootje is hier niet scherp.
                Dus wil ik erg graag vragen, heb je voorbeelden van fotokes waarin dit dan echt beter is dan deze DOF en een waaruit ik de Exif kan uitlezen ?
                Ik leer graag
                Last edited by Irineas; 9 september 2008, 22:58.
                Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                Comment

                Working...
                X